Gå til innhold

Vinnerliste

Populært innhold

Viser innholdet med mest poeng fra 17. juli 2018 i alle områder

  1. Tror vel også at hvis man kjører 20k eller mere pr år, er diesel å foretrekke rent økonomisk. Vi hadde en diskusjon på jobben, for to "like" Octavia, med 1.8TSI og 2.0TDI. Med 50k i året er det store forskjeller vi snakker om, mens risikoen for lavere salgspris for TDI ligger og spøker. Skal uansett ikke være mulig å tape det man sparer i drivstoff. Andre omkostninger er ganske like
    1 poeng
  2. Jeg kjører langt mer enn jeg hadde sett for meg, bikket 14000km på 7 måneder, ligger altså godt an til å kjøre 20-24000 i året. Da vil jeg spare inn prisforskjellen på 190 TDI mot 150 TSI på forholdsvis få år. 2.0TSI var aldri aktuelt for min del grunnet engangsavgiften. 2.0 TSI er riktig nok mer livlig, med dieselen er hakket mer praktisk, og jeg tror dama i passasjersetet synes den er livlig nok som den er ? Dagens tur fra Oslo til Sjoadalen via Valdresflya hadde følgende forbrukstall. 267km, 3:53t, 69km/t snitt, 6.3 l/100km. Da er vi nesten oppe på 1400 meter.
    1 poeng
  3. Og, ikke minst mere moment ?
    1 poeng
  4. Og det var grunnen til at jeg ga fa** i Lan Marie, treklemmerne, og maktkåte Raymond, og kjøpt Diesel. Vi kjører rundt 22000km i året, mye langturer, dvs 150-600km på en dag, og slev om jeg tok utgangspunkt i urealistiske forbrukstall fra brosjyren, så ville vi spare 8-10.000kr i året med diesel contra bensin. I tillegg er jo 190hk bensin en god del dyrere (20.000kr?), så besparelsen over 5 år blir betydelig.
    1 poeng
Vinnerlisten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...