Gå til innhold
Tor2r

Skoda Kodiaq fakta


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
7 timer siden, Zementh skrev:

Hei

Jeg fikk SMS av selger om at pga mulige avgiftsendringer på bil fra 2017, er prisene utsatt. Det kan kanskje tyde på at de velger å ikke gå ut med priser før nytt statsbudsjett er vedtatt i stortinget. Tror det er i november en gang.

Høres vel egentlig fornuftig ut! Er vel egentlig liten vits å gi ut priser nå, som ikke blir gjeldend for noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste frist for endelig Statsbudsjett er jo satt til 15.12. ser jeg av en budsjett kalender jeg fant på nettet, så det betyr jo at det kan ta en stund til før endelige priser for Kodiaq er klare.

Og da er det jo noen partier som kanskje kan gjøre noen forandringer med tanke på fjerning hk-avgiften i det foreløpige fremlagte statsbudsjettet, blir hverken overrasket eller forundret om det skjer.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo egentlig fornuftig. 

Skjønner ikke hvorfor dette kommer først nå. Er jo ikke noe nytt at det er budsjettforhandlinger og slik på denne tiden av året.

De kunne jo uansett bare kommet med en grunnpris og henvist til avgifter per i dag og kanskje hatt eksempler på ny pris med endrede avgifter.

Ingen får jo bilen i år uansett, så det er jo ikke mye man binder seg til ved bestilling nå. Tviler noen trekker seg om avgiften blir +-20.000 på en bil til 450.000++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er veldig interessert i å vite hvor stort bagasjerommet egentlig er i dybde. På tegningen fra Skoda er det oppgitt 116 cm frem til seterygg men karen fra Autogefhuel målte bare 105 cm og det er ikke stort er enn min gamle passat fra 2004. Begge måler til nedertse del av setet. Måler Skoda 116 cm med baksetene skyvet frem så er det vesentlig mindre plass her enn i feks Ford S-max som har 114 cm med setene helt bak. Noen som har holdbar info om dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Dr. Strangepork skrev:

Er veldig interessert i å vite hvor stort bagasjerommet egentlig er i dybde. På tegningen fra Skoda er det oppgitt 116 cm frem til seterygg men karen fra Autogefhuel målte bare 105 cm og det er ikke stort er enn min gamle passat fra 2004. Begge måler til nedertse del av setet. Måler Skoda 116 cm med baksetene skyvet frem så er det vesentlig mindre plass her enn i feks Ford S-max som har 114 cm med setene helt bak. Noen som har holdbar info om dette? 

 Hei og velkommen @Dr. Strangepork :) 

 

Husk at baksetene i Kodiaq kan flyttes 18cm frem og tilbake, så det er nok derfor det blir oppgitt forskjellige mål her. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Er litt engasjert siden jeg har tenkt å få bilen før sommerferien. Står mellom S-Max og Kodiaq men er det 10 cm mer plass i Forden så er det et stort minus for Skoda. Kodiaq har en 5 - 6 cm mer bakkeklaring som igjen er et stort pluss. Estetisk så var nye fronten til Ford på S-max et bomskudd så jeg vi helst ha Kodiaq....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke enkelt å finne en bil som tilfredsstiller alle behov og kriterier innenfor et visst budsjett (uten at jeg har noe med hvilket budsjett du har), så det meste handler jo om hvilke behov en har mest nytte av.

Plass er jo noe en stort sett aldri får nok av (etter min mening og behov), så det betyr mer for meg enn økt bakkeklaring, men det er klart at det kan bety svært lite for andre igjen...........

Men hvilke behov er det du har mest behov for å dekke opp da @Dr. Strangepork, plass, økt bakkeklaring, eller begge deler.............?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Superb lll skrev:

Det er ikke enkelt å finne en bil som tilfredsstiller alle behov og kriterier innenfor et visst budsjett (uten at jeg har noe med hvilket budsjett du har), så det meste handler jo om hvilke behov en har mest nytte av.

Plass er jo noe en stort sett aldri får nok av (etter min mening og behov), så det betyr mer for meg enn økt bakkeklaring, men det er klart at det kan bety svært lite for andre igjen...........

Men hvilke behov er det du har mest behov for å dekke opp da @Dr. Strangepork, plass, økt bakkeklaring, eller begge deler.............?

 

 

Det skal være sikkert! Lenge siden jeg kunne vurdere den bilen jeg absolutt ville ha men et budsjett på ca 500k gir meg da noen muligheter i dette segmentet også :)    Plass er nok det mest viktige men de gangene jeg virkelig trenger høy bakkeklaring så er det ikke gøy å ikke ha det. Begge deler ja takk - så håper Kodiaq er ca like stor som en S-max i praksis. Synd jeg fortsatt er usikker på det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo absolutt et solid bil budsjett her @Dr. Strangepork  :)

PLassmessig så kommer det nok litt an på hvor du trenger mest plass, at du får en god bakkeklaring med Kodiaq er det jo ingen tvil om.

Plassmesseig så er jo faktisk lasterommet større (i liter) enn det er i Superb lll som jeg har, når det er en 5 seter utgave og baksetene er flyttet frem, for da er lasterommet dypere og lengre. Det er da 720 liter i Kodiaq, og 660 liter i min 2016 Superb (og lasterommet i Superb er stort!!!).

Så når det kommer til bakseteplassen, så kan nok Kodiaq konkurrere med Superb der også, MEN da må baksetene flyttes helt tilbake, og da minker jo plassen i lasterommet..........

Min Superb er 16 cm lengre enn Kodiaq (486cm vs 470cm), og det må jo merkes på ett eller annet sted, men så kommer det jo an på om det er bakseteplassen eller lasterommet (eller begge stedene) du har mest behov for god plass, og hvordan Superb er plassmessig i forhold til en S-Max vet jeg ingenting om...........

Men det er jo selvsagt en ting som min Superb definitivt ikke kan konkurrere med Kodiaq på og det er jo bakkeklaring, men plassen er gedigen :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...