Gå til innhold
BodoYeti

Vanninntregning


Anbefalte innlegg

Hei

Mine foreldre har en Skoda Yeti 2009 modell som de opplever noe vanninntrengning i. Det er spesielt i gulvet ved passasjersetet bak på venstre siden, men også opplevd noe vann under gulvet i bagasjerommet.  Når jeg prøver finne ut av dette ser jeg at antennen er litt løs og lurer på om det kan komme inn såpass mye vann der som så ledes ned i gulv. Men har også en idè om at det kan komme fra drenering til soltaket. 

 

Er det noen andre som har opplevd noe lignende eller har noen konkrete tips til hva jeg kan sjekke?

 

På forhånd takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har i hvert fall kommet med 2 potensielle feilkilder til vannlekkasjer selv, tette dreneringkanaler fra panoramataket er noe som ofte er en årsak til vått gulv. Løs antennefot kan selvfølgelig også være en årsak, men det har jeg ikke hørt så ofte at har hendt tidligere. Det samme fra foten til takrails, ikke ofte, men har lest det noen få ganger.
Andre ting kan være tett drening fra kondens til aircondition anlegget, vannlekkasje etter bytte av frontrute, ødelagte/uttørkede pakninger ved baklyktene.......

Håper du finner ut hvor vannet kommer inn og får tettet vannlekkasjen. Tørk ut bilen skikkelig i etterpå, under tepper og slik, for dette tørker omtrentlig aldri helt opp uten at en gjør en skikkelig innsats for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...