Gå til innhold
Kodax

Montere hengerfeste på Skoda Octavia 2013


Anbefalte innlegg

En kamerat har en Octavia stasjonsvogn fra 2013 (vet ikke om det er MKII eller MKIII). Han fikk tilbud om montering av hengerfeste med kontakt for 17000,- .

Jeg syns det høres mye ut, men det er kanskje normal pris?

Det kan se ut som man kan få kjøpt delene for 4-5000,- . Er det komplisert å gjøre jobben selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han har en DSG kasse det må ettermonteres oljekjøler på så er nok ikke den prisen så gal. Jeg har hørt enda høyere  priser på ettermontering  av tilhengerfeste enn det her, og det er det som nevnt ettermontering av oljekjøler som gjør

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSG er automat kasse ja.

Da ville jeg tatt en tur innom flere verksteder for å få flere pristilbud, for dette høres kostbart ut. Aldri dumt å sjekke priser flere steder, og på enkelte ting så har vel muligens merkeforhandler prisgaranti, slik at de matcher en annen pris, det er i hvert fall verdt å ta en forespørsel om det.

Selve monteringen tilhengerfeste er vel overkommelig, hvordan det er med tilkobling til bilens ledningsnett vet jeg ikke hvordan de løser i dag, mulig det er ferdige kontakter som kobles i mellom bilens originale kontakter ved baklyktene (dette har jeg ikke montert på moderne biler selv).
Om det må kodes noe for ikke å få feilmeldinger i bilen etter montering vet jeg ikke. Det kan vel også bli en del varslinger om en rygger med tilhenger og har ryggesensorer på bilen, dette er muligens også noe som må kodes for at ryggesensorer ikke skal reagere når det er en tilhenger der...........?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...