Gå til innhold
Sylfest

Kople til mobilteslefon


Anbefalte innlegg

Prøver å legge til ny bruker. Melding om ingen telefon funnet. I bruksanvisningen  står det at om det ikke er ledig plass, skal eksisterende profil(er) slettes. 

Finner ingen ting i menyen som kan indikerer hvordan  slette. Mobilen er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er i menyen for Phone, så trykker du på Bluetooth, da skal de mobilene som evt er tilkoblet fra før komme opp, og det ligger et søppelbøtte ikon ved hver enkelt mobil slik at de kan slettes en etter en.
Enkelte infotainment systemer har kun plass til så og så mange, etter det så er det ikke mulig å tilkoble flere mobiler.
Forsøk dette først, for det er den enkleste og billigste løsningen.

Ellers så kan du ha problemer med Bluetooth-modulen, som også gjør at du ikke får tilkoblet noe som helst, ikke ofte det skjer, men vi har hatt flere biler på jobben det har skjedd med (det er VW riktignok, men systemene her er ganske like).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. finner bare 2 valg på displayet som gjelder telefon: Kople til eksisterende bruker eller Ny bruker.

I mediaplayer finner jeg 3 telefoner. Prøver å slette der, men får melding: "Kan ikke slette. Brukes som tel. av bruker."

Kanskje et oppdrag for Møller.

nybruker.JPG

Endret av Sylfest
feil bildeformat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å still hele systemet tilbake til fabrikkinnstillinger.

For ordens skyld kan det være lurt å få med hvilken enhet denne bilen har, det gjør det lettere og raskere å få hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, BGB skrev:

Prøv å still hele systemet tilbake til fabrikkinnstillinger.

For ordens skyld kan det være lurt å få med hvilken enhet denne bilen har, det gjør det lettere og raskere å få hjelp.

Nettopp kjøpt bilen, så jeg er helt fersk.  Hva mener du med "enhet". Det jeg vet at de kaller skjermen MAXI DOT.

Årsmodell 2015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sylfest skrev:

Nettopp kjøpt bilen, så jeg er helt fersk.  Hva mener du med "enhet". Det jeg vet at de kaller skjermen MAXI DOT.

Årsmodell 2015

Da skal jeg prøve å hjelpe deg så godt så mulig. Maxi Dot er navnet på den lille skjermen mellom speedometer og turteller. Med "enheten" så mener jeg selve systemet (skjermen) som sitter i dashbordet ditt, Columbus, Amundsen eller uten skjerm (kun radio).

Har du mulighet til å legge ut et bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BGB skrev:

Da skal jeg prøve å hjelpe deg så godt så mulig. Maxi Dot er navnet på den lille skjermen mellom speedometer og turteller. Med "enheten" så mener jeg selve systemet (skjermen) som sitter i dashbordet ditt, Columbus, Amundsen eller uten skjerm (kun radio).

Har du mulighet til å legge ut et bilde?

Den lille skjermen er antagelig hovedskjerm. På radioen dukker det opp et omriss av bilen når jeg setter den i revers. Antar dette er ryggesensoren. Ellers ingen skjermer. Typebetegnelse på bilen er YETI OUTD AMB OTD81/2.0 M6A.

radio.JPG

display.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2019 den 16.47, Sylfest skrev:

Takk for svar. finner bare 2 valg på displayet som gjelder telefon: Kople til eksisterende bruker eller Ny bruker.

I mediaplayer finner jeg 3 telefoner. Prøver å slette der, men får melding: "Kan ikke slette. Brukes som tel. av bruker."

Kanskje et oppdrag for Møller.

Det beste stedet er å lete i instruksjonsboka, det er en høyst undervurdert bok ;) 
Enkelte modeller har en egen instruksjonsbok for Infotainment systemet, og det er den det står om tilkobling, sletting, etc av mobiltelefoner.

Her har du en link så du kan finne din bil og ditt Infotainmentsystem, men du må velge riktig årsmodell/produksjons tidspunkt i forhold til når bilen din er produsert, for 2015 ser det ut til å være 3 forskjellige muligheter. Tar du utg.pkt i førstegangsregistrering og går ca 4-6 uker bakover i tid så er du veldig nære da din bil ble produsert
Sjekk nærmere her,

https://manual.skoda-auto.com/004/en-com/Model/Yeti_5L/05-2017/no

Denne er på 2017/05 nå, men velg riktig produksjons tid selv, så finner du enklest det du leter etter.
Alle biler er levert med Instruksjonsbok, så om din bil ikke har det, så hadde jeg tatt en tur til forhandler og fått de til å bestille en til deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill!.

Har funnet ut at det er maks plass til 4 telefoner. Uten en av disse telefonene får jeg ikke tilgang til en undermeny som gir adgang til å slette en eller flere telefoner. Har funnet ut at det til mediaspiller er koblet til 4 telefoner, men i mediaplayer er det ikke tillatt og  slette en spiller hvis det er en telefon. Forrige eier er på Rena så det blir en lang reise for å fikse dette. Reset på MDF sletter ikke telefon. Fant så dette på nettet, så det blir en tur til Møller

No Bluetooth menu on MFD

Some users look for the Bluetooth menu on their MFD screen and just can’t find it. Your Passat is able to store four paired devices in its memory. What you need to do is grab one of those old devices that you know is paired to the car and connect it. Once your old device is communicating with the car, the Bluetooth menu will appear again in the MFD. Now you can follow the steps to install a new device and/or delete an old one.

 

Reset factory settings

If you’re unable to pair a new phone or get access to delete old devices from the car’s memory (for example, maybe our staff paired one of our phone to your car while demonstrating how easy the process is and you can’t remove it) it may be best to reset the system to default settings. Check your owner’s manual for instructions, or bring your car into Folsom Lake Volkswagen and we’ll reset it, free of charge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...