Gå til innhold
tobor

Google earth forsvinner i navigasjonen


Anbefalte innlegg

Jeg har brukt mye Google Earth-visning på min navigasjon  i Kodiaqen, fordi jeg synes det er en elegant og informativ visning.  Nå har muligheten forsvunnet  i bilen min med henvisning til "ugyldig lissens" . Jeg trodde først at dette skyldes at jeg hadde glemt å fornye mitt infotainmentabonnement.  Så gjorde jeg det uten å få igjen Google earth.  På mitt spørsmål sier Møller nå at de ikke lenger kan tilby denne tjenesten ettersom Google ikke lenger ville ha en slik avtale.  Dette til orientering for andre skuffede som ikke finner denne visningen lenger.  Blir det ikke endring på dette må vi mao se på mere flate navigasjonskart.  Møller har  vel heller ikke vært så ivrige til å informere om dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tobor skrev:

Jeg har brukt mye Google Earth-visning på min navigasjon  i Kodiaqen, fordi jeg synes det er en elegant og informativ visning.  Nå har muligheten forsvunnet  i bilen min med henvisning til "ugyldig lissens" . Jeg trodde først at dette skyldes at jeg hadde glemt å fornye mitt infotainmentabonnement.  Så gjorde jeg det uten å få igjen Google earth.  På mitt spørsmål sier Møller nå at de ikke lenger kan tilby denne tjenesten ettersom Google ikke lenger ville ha en slik avtale.  Dette til orientering for andre skuffede som ikke finner denne visningen lenger.  Blir det ikke endring på dette må vi mao se på mere flate navigasjonskart.  Møller har  vel heller ikke vært så ivrige til å informere om dette? 

Dette stemmer veldig bra, har hørt om "ryktene" i miljøet 2-3 år allerede, at lisensen ikke ville bli fornyet.
Har ikke hørt noe fra Møller om dette.

Men, i min Octavia -18 modell med Columbus så fungerer denne funksjonen enda. (ihvertfall før helga, bruker sjeldent nå)
Om man ønsker nyere kart osv osv. Så er det mulig å koble til tlf med android auto f.eks e.v.t carplay om du har IOS og starte en navigasjon app der. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...