Gå til innhold
Sveaa

Kjølevifte


Anbefalte innlegg

Hei , noen som har opplev at kjøleviftene starter og går på fullt på kald parkert bil (octavia 08 2,0tdi)  må ta ut sikring for å stoppe de ellers går batteri tomt fort.  De Stopper når jeg slår på tenninga og virker normalt ved kjøring.

Var på verksted i dag, ingen feilkoder de sjekket alt som har med viften  og gjøren, og fant ingen feil. Så verksted mente at nå var det greit, da jeg skulle hente bilen var batteriet flat pga viftene hadde gått på fullt😂 så har fortsatt samme feil og vet ikke hva jeg skal gjøre😡   Må bare fortsette å ta ut sikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Tormoen skrev:

Hei. Dette har jeg opplevd ja, på min superb 16 mod.   kjølevifte starta plutselig på kald motor,og det tappet batteriet 2 ganger. Møller Stjørdal fant ut at det var en feil med et rele', noe som var en kjent feil. 

Du har ikke dele nr, og hvilket relé det var? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 25.10.2019 den 17.02, Tormoen skrev:

Hei. Dette har jeg opplevd ja, på min superb 16 mod.   kjølevifte starta plutselig på kald motor,og det tappet batteriet 2 ganger. Møller Stjørdal fant ut at det var en feil med et rele', noe som var en kjent feil. 

Hva heter releet de bytta?? Delenr for eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

nei, var ikke reléet for det er i vifta, fant en sikring til drivstoff systemet som stopper vifta.
så løsningen ble bryter inne i bilen med sikring på der for å stoppe den.

sikringen var:etter denne siden versjon 3:

https://fuse-box.info/skoda/skoda-octavia-mk2-1z-2005-2008-fuse-box-diagram

F24 Activated charcoal filter, exhaust gas recirculation valve 10amp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...