Gå til innhold
Kodiaq2019

[Løst] Kodiaq - Tilkobling ekstralys


Anbefalte innlegg

Skal sette på ekstra fjernlys da de originale har for dårlig spredning (LED).

Har kjøpt CANBUS adapter med kontaktløs sensor som er anbefalt å koble til på CANBUS på rattstammen. Problemet er at jeg ikke har funnet ut hvordan jeg får av alle dekslene slik at jeg kommer til kablene. Noen som har noen erfaring med dette?

 

I tillegg må jeg trekke en kabel igjennom torpedoveggen for styring av releet fra CANBUS-modulen + spenning til denne.

Noen som kjenner til en gjennomføring hvor jeg kan få tredd igjennom denne?

 

Endret av Kodiaq2019
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ble til at jeg kjøpte LED bar (Lazer 18) inkl. montering fra Antec/Fjeldstad i Holmestrand.  Veldig fornøyd. Veldig bra lys fra en så diskret lampe. Kan anbefales. 
Pent utført jobb fra verkstedet også. 
har så langt ikke sett hvor de har lagt CANBUSadapter/-sensor

0DDF1D58-DC8A-4382-B8C8-9DDD67A00C90.jpeg

1526E83E-E938-4478-810A-9E73BC398803.jpeg

963C66D1-4D54-44FE-8883-61C3B43CC5D4.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
På 1.12.2019 den 20.47, Kodiaq2019 skrev:

Ble til at jeg kjøpte LED bar (Lazer 18) inkl. montering fra Antec/Fjeldstad i Holmestrand.  Veldig fornøyd. Veldig bra lys fra en så diskret lampe. Kan anbefales. 
Pent utført jobb fra verkstedet også. 
har så langt ikke sett hvor de har lagt CANBUSadapter/-sensor

0DDF1D58-DC8A-4382-B8C8-9DDD67A00C90.jpeg

1526E83E-E938-4478-810A-9E73BC398803.jpeg

963C66D1-4D54-44FE-8883-61C3B43CC5D4.jpeg

Hei, 

Hva betalte du for jobben? 

Gikk det greit med radar? Ble ikke iveien? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. 
 

Fjeldstad tok 3t på jobben. 
Med hele pakke ex. CANBUS pickup/adapter (trådløs) kom hele pakka på litt over 13’ i 2019. Adapteret hadde jeg   Kosta etter det jeg husker cs 1800
Hadde tilbud fra Møller på 19’ inkl. CANBUS adapter.

Overhodet ingen problemer med radar’n  Lykta er veldig smal og kommer godt under beam’en. Vurderte opprinnelig «vanlige» lamper, men gikk bort ifra det gr. det du nevner.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Krever det noe spesielt verktøy for å bytte bremseklosser fremme på 2018 Kodiaq? Er det skrudde stempel eller er det bare å presse? mvh Tom Ronny Sundt 
    • Hei godtfolk! Jeg har drevet å klødd jeg i hodet for noe som enten er reelt, eller bare et problem laget i mitt eget hodet. I fjor høst kjøpte jeg meg en meget flott brukt Kodiaq 2018 TDI 190 hk og er generelt veldig fornøyd med kjøpet. Bilen er utstyrt med webasto som fungere både som parkeringsvarmer og som tilleggsvarmer.  Det jeg undrer meg over er det faktum at jeg synes bilen oppnår rask driftstemperatur, dvs etter 10 minutt kjøring har bilen oppnådd 90 gr og god varme i kupé. Jeg har huket av for automatisk tilleggsvarmer i infotainment siden jeg ønsker å styre denne selv, da det kan bli noe småkjøring. Jeg kan ikke høre at det suser heller etter at jeg har slått av bilen. Kan det være at den tilleggsvarmer går selvom jeg har trykket av funksjonen? Om bilen er kodet slik? Altså, det er ikke noe problem i seg selv, da nåla ikke passerer 90 gr, ingen lekkasjer, og bilen fungerer normalt ellers. Kanskje litt dumt spørsmål, siden jeg har en viss peiling på bil og klarer å orientere meg heilt greit om biler, men akkurat dette gjorde meg usikker. Før kodiaqen hadde jeg en ford tdi 2011 modell som ikke ble i nærheten så fort driftsvarm som denne.  Eneste erfaring jeg har fra VAG er en octavia tdi jeg eide for en god tid tilbake. Det hele kan være et resultat av hyperfokus grunnet min adhd diagnose, eller så er det noe som ikke stemmer😅
    • Kan være å mangt dette. Hjullager, turbo og også kupévifta kan pipe. Jeg har piping i det som virker som midlere turtallsområde for motoren. Men det rare er at det ikke piper noe som helst hvis jeg slår av kupévifta. Så da blir det bytte av den.  Hvis det et ett eller flere slitte lager i turboen så kan bilen nok brukes, men før eller senere vil turboen havarere. Hvor lang tid det tar er umulig å si. Mest sannsynlig vil turboen og motoren virke greit nok inntil at slakken blir så stor at skovlene slites mot huset og virkningsgraden faller mer og mer. Og tilslutt vil noe svikte og da er det fare for metallbiter inn i motoren. I alle fall, turboer lever et tøft liv, de snurrer fort rundt, må ha god og fungerende kjøling og god smøring fra motoroljen. Så et par regler er gode å følge for at turboen skal ha det best mulig.
    • Noen som vet hva denne «feil start/stopp» egentlig betyr? Dukket opp etter at jeg startet bilen idag
    • Trenger hjelp her, antiskrens, firehjulsdrift og ryggesensor funker ikke. Ved diagnose kommer det opp: styreenhet for firehjulsdrift. Ble byttet en abs sensor, da funket alt, så ble det byttet batteri og feilen kom opp igjen. Diagnose viser også : " hvilestrøm, verdi/ sign. Utenfor, område maks"  et verksted sier at batteriet må byttes, men vil det ha innvirkning på at de tingene ikke fungerer?  Kan det være en abs sensor som er gåen? Noen som vet?😊
    • Hei. Har en Yeti Adventure 2014 modell jeg kunne tenke meg å Plasti dip lakkere i en morsom farge. Noen som kan det her? Bor i Nittedal, men er mobil. 🙂 Mvh Bjørn 
    • Vært på enda ett verksted og det er nok turboen som lager lyden. Lagret i turboen som er dårlig. Noen erfaring på hvor lenge man kan kjøre med dette ? Vil det få store konsekvenser om man bruker bilen. Kommer det noe varsel på bilen før den ryker ? Bilen har stått i garasjen siden jeg fikk bekreftet at deg var turboen 
    • Tja...om det er hjullager, bør lyden endre seg/forsvinne om du svingar til høgre eller venstre..og det vil vel og vere uavhengig om du har høgt eller lavt turtall.. kjør i eit lavare eller høgare gir og hør etter lyden. Skru av vifte når du tester 
    • Har en ulyd/plystrelyd som kommer fra en 09 octavia når jeg kommer opp i ca 1700 omdreininge. Gir seg om jeg da slipper gassen eller gir mer og kommer opp i 2000 omdreininger. Var inne på verkstede og de mente det var en dårlig hjullager. Høres ut som lyden kommer fra passasjer siden. Har og hatt litt lyd fra vifta i bilen på lav hastighet men om den står på fult blir lyden borte.   Noen som har hørt dette før. Legger ved en liten video av lyden.  B4FCA0CE-9627-4F0D-9738-7B3EB7207E1F.mp4
    • Hei og velkommen til forumet! Kan ikke svare for din bil, men på min 2016 octavia m/bi-xenon blir automatisk fjernlys aktivert over 58 km/t og forblir aktive ned til 28 km/t når funksjonen er aktivert. Lysene "svinger" med rattutslag i lav hastighet og lyser extra opp på motsatt side. Etterhvert som hastighet øker opp mot 58 km/t, sentreres lys-kjegle mer og mer. Kjører mye i lav hastighet på svingete mørklagde veier og skulle ønske fjernlys slo seg på ved lavere hastighet. Endret 58 km/t grense via OBD11 til 38 km/t, men dette fungerte dårlig pga denne greia med opplysning av venstre siden av veien. Resultatet var at fjernlyset på venstre lykt lyste rett til skogs i lavere hastighet. Tilbakestillt til orginalverdi etter et par uker. Så nå skifter jeg fra automatisk fjernlys til tvunget fjernlys ved å skyve lys spak fremover en extra gang. Automatisk fjernlys aktiveres ved å gjenta denne bevegelsen. Håper dette gir deg litt mer innsikt ang temaet 
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

×
×
  • Opprett ny...