Gå til innhold
Killroy555

Nøkkel fungerer/fungerer ikke...


Anbefalte innlegg

Jeg har flere biler, så min 2018 Octavia har stått ubrukt i nesten to måneder. Når jeg skulle benytte den, fungerte ikke nøkkel i det hele tatt, og den røde lysdioden på nøkkelen lyste ikke ved trykking på knapper på nøkkel. Byttet til nytt batteri, men fremdeles alt så fremdeles mørkt ut. Heldigvis hadde kona med nøkkel i veska, låste opp og startet bilen, og etter en stund virket "min" nøkkel igjen. 4 dager senere låste jeg opp bilen med denne, skiftet til vinterdekk og skulle kjøre for å sjekke lufttrykk. Bilen fant ikke nøkkelen, og startet ikke, selv om jeg prøvde å holde nøkkelen inntil startknapp. Lysdisoden lyste heller ikke ved trykk på knapper på nøkkelen. Hva  er det som skjer ? Og må jeg gjøre noe med nøkkelen, eller er dette en reklamasjons sak ?

 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har KESSY, så kan det jo være så enkelt som at nøkkelen befinner seg litt for nærme bilen, og hele tiden sender signaler og søker etter bilen. Det tapper batteriet i nøkkelen, og har lest noen steder at det kan tappes ganske raskt om nøkkelen hele tiden søker etter bilen. Jeg har min andre bil med KESSY nå, men har ikke selv noen erfaring med at nøkkelen ikke fungerer eller har blitt tom for strøm.

Skift batteriet i nøkkelen først, og se så om det bedrer seg da. Om det ikke gjør det, så er jo dette mest sannsynlig en garantisak etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...