Gå til innhold
Sjåføren

Nye utgaver av Karoq


Anbefalte innlegg

Karoq var jo en spennende nyhet da den kom, men den har vel vært alt for dyr til liten SUV til å bli en salgssuksess. Den har nok lidd under at der har vært mange mellomstore hybrid-SUV'er som har slått den ned i støvlene på pris. Nå kommer jo et nytt avgiftssystem med mer realistiske forbrukstall, så kanskje den kan få en renesanse, hvis Skoda-importøren klarer å prise bilene litt mere aggressivt.

To nye, spennende versjoner er jo på trappene, Scoutline og Sportline, og flere varianter med 4x4:

http://www.skoda-auto.com/news/news-detail/karoq-scoutline

Kanskje det kan være noe, for bilen i seg selv er jo bra! Noen med Karoq som kan dele sine erfaringer?

 

Screenshot_2018-08-07-15-32-00.png

Endret av Sjåføren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, TheHaughom skrev:

....Scoutline?

Hybrid utgave mellom Sportline og Scout?

Oops.

Her ble jeg visst lurt av internettadressen som sier karoq-scoutline. Men bilen heter altså "Scout", og er off-roadutgaven og kommer kun med 4x4. Den følger trenden med grå og svarte plastdetaljer og hjulbuer. Tøff i grønn.

Screenshot_2018-08-08-23-19-26.png

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har disse kommet på den norske Skoda-siden også, må si at Sportline-versjonen i rød ser VELDIG bra ut! Og nå kommer de "riktige" motorene som bilen fortjener, 2,0 litere bensin og diesel med 190 hk, med 4x4! Og så kommer 1,5 TSI endelig med 4x4 også. 

Jeg er spent på prisene, det spørs det om prisene blir hinsides all fornuft....... 

Screenshot_2018-08-10-07-52-53.png

Screenshot_2018-08-10-07-51-39.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja både Karoq Sportline og Karoq Scout ser veldig flotte og spennende ut, og om de nå endelig skulle komme med 2,0/190hk bensinmotor og 4x4, så er det jo helt topp :) 

Det eneste jeg ser for meg som kan gi et skår i gleden her vil være prisen de setter på dem.

Synes Karoq er en flott bil, men jeg synes også at den er litt for dyr i forhold til prisen, og med større motorer og 4x4 i tillegg, så frykter jeg at den kan bli litt for kostbar for det norske markedet. Håper virkelig at jeg tar feil.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Da er prisene på Sportline kommet til forhandlerene. Det viser seg at en 2,0 TSI 4x4 passelig spekket bil, inkl. vinterhjul kommer på rundt 600'.

Litt i meste laget.... (?) Jeg synes det, eller har prisene blitt slik at dette må forventes? Man kan få mye bra i  det prisleiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sjåføren skrev:

Da er prisene på Sportline kommet til forhandlerene. Det viser seg at en 2,0 TSI 4x4 passelig spekket bil, inkl. vinterhjul kommer på rundt 600'.

Litt i meste laget.... (?) Jeg synes det, eller har prisene blitt slik at dette må forventes? Man kan få mye bra i  det prisleiet.

Hadde det vært snakk om Kodiaq hadde jeg kanskje forsvart prisen. 600.000 for en Karoq blir litt i meste laget syntes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Core2Duo skrev:

Hadde det vært snakk om Kodiaq hadde jeg kanskje forsvart prisen. 600.000 for en Karoq blir litt i meste laget syntes jeg.

Det merkelige er at Kodiak ikke blir så veldig mye dyrere enn Karoq! Både bilprisen og avgiftene er omtrentlig like på begge  bilene,  med samme motor og tilsvarende utstyr i Sportline. Og det er kampanjer på Kodiak, men ikke på Karoq. 

Men jeg har ikke lyst på Kodiak. Jeg synes den blir for stor, jeg er mest på utkikk etter en kompakt-SUV, ikke en 7-seter (potensielt). Så kanskje jeg skal vente og se om det dukker opp noen kampanjer etterhvert 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Da, etter mye vingling, har jeg bestilt meg ny Karoq 2,0 TSI med 4x4!

De har kjørt diverse kampanjer i det siste, og ønsket om en liten SUV ble for stort. Og så ble det litt nå eller aldri.

Jeg kommer etterhvert til å lage en tråd under Min Bil. 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Superb lll skrev:

Gratulerer med bestilling av ny bil @Sjåføren, skal bli spennende og se hvordan du har konfigurert en ny Karoq :) 

Takk-takk! Ja, det blir en tråd om den.

Det er ganske stille om Karoq her på forumet, så det er kanskje på tide å sparke i gang ..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2019 den 17.24, Sjåføren skrev:

Og det er kampanjer på Kodiak, men ikke på Karoq. 

 

Det er vel omvendt ift prislistene på nett i alle fall. Kampanje på Karoq Sportline 2.0 TSI til 524k mens Kodiaq Sportline har ingen kampanje pr nå til 613k (forutsatt at prislistene er korrekte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, BGB skrev:

 

Det er vel omvendt ift prislistene på nett i alle fall. Kampanje på Karoq Sportline 2.0 TSI til 524k mens Kodiaq Sportline har ingen kampanje pr nå til 613k (forutsatt at prislistene er korrekte).

Det er kampanje på 25000,- for 4x4 og vinterpakke til kr. 0, og rentekampanje på mange av modellene nå, inkl. Kodiaq. Så hva som er rett er jeg sannlig ikke sikker på. Og nå er perioden forlenget til 31.august. Er prislisten du så for Kodiaq for 2020-modeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BGB skrev:

Aha, før sto det «KAMPANJE» bak hver modell i den vanlige listen. 

Ja, det er litt inkonsekvent. Skjønner ikke helt tankegangen, det er vel ingen som kjøper til vanlig pris, når samme bilen finnes på kampanje 😦

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...