Gå til innhold
Asse22

Jekk til Skoda Superb


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en brukt Skoda Superb 2012 hvor det ikke følger med jekk. Dette er kanskje ikke vanlig lenger?

Fra før har jeg følgende jekk som jeg har brukt andre biler: https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/jekker/saksejekk-601002/, og som har fungert veldig fint.

Synes ikke denne virker å passe så godt til min Superb. Ser at originaljekken har en slags "krage" som skal rundt bjelken langs kanalen (se vedlagt bilde jeg fant på internett, ignorer den røde pilen). Når jeg bruker den jekken jeg har blir det veldig lite kontaktflate som gjør at kanalen blir bøyd. Se bilde 2.

Noen som har noen tips til jekk, alternativt hvordan jeg kan få dette til med den jekken jeg har? Bilde 2 er min jekk og når jeg plasserer den jekken tilsvarende som på bilde 1 blir det bøy på bjelken.. Mener jeg har funnet rett jekkepunkt, altså ;) 

jack_03_jpg_9a31456e750febf04129d1c9833b2577.jpg

bilde 2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært forsiktig med smalt løftepunkt uten sporet til kanalen i jekke , det blir mye vekt kontra løfteflate. 
 

Investér i en garasjejekk med gummikloss, behagelig og trygt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Asse22 skrev:

Takk. Så da bruker jeg gummiklossen mot det smale løftepunktet. Skal skaffe enn sånn jekk da.

Helt riktig. En gummikloss gir litt etter og fordeler vekten. En ordentlig garasjejekk sparer deg for mye, lettvint å bruke samt at bilen er oppe på 2-3 jekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...