Gå til innhold
Joakim

Bytte av sterio columbus.


Anbefalte innlegg

Hei. Har en superb med columbus radio trenger en ny radio har sjekket at wolksvagen sin radio som hete rns 510 er samme radio. Ser jeg kan få kjøpt denne brukt ikke like mange columbus radio til salgs som er brukt. Så mitt spørsmål er om jeg kan bruke wolksvagen sin rns510 som erstattning? Vill jo selvfølgelig få wolksvagen logo under oppstart men alt annet vill vell fungere som det skal tenker da på rygge sensor og slike ting.  Prøvd å montere inn en Android radio som er tilpasset til bilen men ble så mye skurring i høytalerne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett, RNS510 er Columbus. Det skal gå helt fint å bruke en enhet fra VW, logoen kan til og med byttes til Skoda.

Et tips er om du mangler DAB pr i dag, kjøp en enhet med DAB+ og en aktiv original takantenne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du god peiling på disse bilene? Har en columbus idag men er vist sånn premium utgave på telefon må ha telefon som støtter RSAP ingen av dagens telefoner støtter dette. Vet du om det bare kan være nok å bytte radio for og slippe rsap? Trenger ikke så komplisert opplegg å lese meldinger i displayet trenger kunn bare telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen biler med RNS310 eller 510 hadde egen bluetooth modul under sete foran, litt usikker på hvilken - mulig det var 310 som hadde dette. 
 

Tror det går fint å bytte radio til en uten premium, 99% sikker at bluetooth modulen i RNS510/Columbus sitter i selve enheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...