Gå til innhold
Reparatøren

Garanti, rust.


Anbefalte innlegg

Har hatt min Superb 2016 inne hos NAF for garantiutløpstest. (runder snart 100.000km..)  Resultatet var ok, bortsett frå det eg allerede visste, nemlig bittesmå bobler i lakken ved overgangen hjulbue/støtfanger bak. Begge sider.  Altså rust.  Bilen vart understellsbehandla med Dinitrol før eg henta den ut som ny. Har blitt vaska og polert forh.vis jevnlig, men det er jo alltid ei utfordring om vinteren.  Er spent på svaret frå forhandler , når den skal inn for vurdering.  Er for meg ei opplagt garantisak,  men om det blir avslag på reklamasjon, blir det bråk.                                  I tillegg er bokstavar og symbol på blinklyshendelen blitt borte/slitt vekk. Det og er uvanleg tidlig.  Andre med tilsvarande erfaringar?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har i dag fått bilen tilbake , etter reparasjon av lakkbobler/sinkslipp/rust. 

Alt er blitt dekka av garanti, men no når bilen har passert 100000 km. blirdet jo "kun" 5 års reklamasjonsrett som gjelder 

framover. (bilen blir 4 år i april. 2020..)

I tida etter eg kjøpte bilen ny i 2106, har det vore litt småplukk som er blitt ordna på:

-Rep. av lakkbobler/rust , bakkant hjulbue begge sider.  Januar 2020.

-Skifte av blinklyshendel pga. symboler/bokstaver slitt bort.  Desember 2019

-Skifta defekt  luftkvalitetsensor i klimaanlegg.  desember 2019.

-Skifta defekt rulleknapp i ratt , høgre side.    Januar 2108

-Skifta br.skiver bak pga. kast (etter 30000 km.)    August 2017 .  (dekka av forhandler lokalt, ikkje garanti frå Møller.)

-Reparert vindusforinger + Omprogrammering av panoramatak. (innkalling)/  Justert spylerdyser      August 2016.

Det er det som eg har fått ordna innanfor garantitida.

Utenom vanlig service, har det blitt skifta br.skiver/klossar framme ved 65000.-km,  og br,skiver /klossar bak (2.gang) ved 95000-km.

Andre som har hatt større eller mindre feil på sin bil?  Evnt. hatt samme feil som det eg har lista opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Min 2,0 tdi 150 - DSG6 stv ble registrert første gang 9. oktober 2015 og har gått som taxi. Den har nå rullet 545000km, og har byttet begge kanaler pga plastfilmen Skoda legger på som steinsprutskydd (vannet trenger inn men kommer ikke ut; kanalene ruster fra innsida). Det har også blitt byttet vektsensor for xenon på ene sida bak, pluss at motor ble byttet på ca 372000km fordi ene ventilstyringa gikk i oppløsning. Ettersom den da gikk som taxi måtte den på vegen igjen, og det ble prøvd EGR, turbo og div. annet før sjefen bestemte seg for å få tak i ny (brukt) motor. Det er også byttet AC-pumpe i bilen og ene Lift-O-Mat sylinderen (motoren) på bakluka røyk på ca 270000km. Den er nå ombygd til manuell bakluke. Av det du nevner har det blitt utbedret lakkslipp 2 ganger (innsteg høyre side, foran og bak) + rust i hjulbuer bak. Nå er det problemer med varme til baksete, men det skal være et spjeld som har kilt seg. Skal prøve om jeg kommer til og får løsnet det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...