Gå til innhold
RJohansen

5 dager gammel Kodiaq med motorstopp.


Anbefalte innlegg

Etter 15 år med trofaste kjøp av VW Golf gikk jeg denne gangen en litt annen vei innen VAG-familien. Skoda Kodiaq Style ble hentet hos Albjerk i Drammen 03 august 2018. 5 dager senere etter en tur til Vestby ville ikke motoren starte. Startmotoren bare gikk og gikk men ellers helt død. Viking til Møller Ski hvor bilen ble stående på verksted i 6 dager. Fikk tilbake bilen i dag. Feil på drivstofmatingen var svaret jeg fikk. En noe trang start på livet som Skodaeier. Noe andre som har opplevd lignende problemer?

Surt å ryke på 5 dagers verksted etter 350 kjørte kilometer, spesielt når 3 ukers bilferie ligger for døren om to dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet @RJohansen :) 

Det var jo en trist start med ny bil og nytt bilmerke da, men det er klart at på selv helt nye biler så kan det være komponenter som svikter og/eller at det har kommet noen fremmedlegemer inn i drivstoffsystemet og blokkert det. Det opplevde min far en gang på en helt ny Nissan, ikke at det er en trøst for deg og din opplevelse, men bare en info om at selv helt nye biler dessverre kan ha noen «barnesykdommer».

Håper nå at alle problemer er over, og at kjøreopplevelsen på deres bilferie nå overskygger startproblemene :) 

God tur og lykke til :) 

 

EDIT:

Jeg har nå mitt 3. fabrikknye VAG produkt på rad (1 x VW og 2 x Skoda), og det har kun vært en ting på de 3 bilene og det var  med VW Golf (2014), der havarerte ladetrykktrykksregulatoren til turboen. Så dessverre så kan det skje ting med helt nye biler også, den hadde heller ikke kjørt så veldig mange mil når det skjedde..............

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter dette på uflakskontoen, men gav meg en støkk når jeg først bytter bilmerke etter så mange år, var egentlig VW Tiguan Allspace som var planen med Kodiaqen pirret nysgjerrigheten. Det skal sies at hjelpen via mobilitetsgarantien var sømløs og effektiv. En telefon og Viking ble rekvirert og ved ankomst til Møller Ski sto leiebilen klar klokken 23.00 om kvelden som tok oss hjem til Drammen.

Utover det synes jeg Skoda Kodiaq er en nydelig bil. Finner lite å utsette på den igrunn. Mitt valg ble en Style med 2.0 TDI 4 x 4. Så jeg tror du kan legge bort bekymringene og heller glede deg til torsdag :)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...