Gå til innhold
RH84

Resette Webasto


Anbefalte innlegg

Har hatt en lekkasje på kjølevesketanken og nå har jeg fått en feilkode på min 2014 Octavia 1,6tdi 4 motion (B138F00) som sier Heater unit locked.  Slik jeg har skjønt det så låser webastoen seg etter 3 feil. 

Webastoen fungerer ikke (kommer bare raske grønne blink i fjernkontrollen) og når dette skjedde tidligere dro jeg til den lokale Skoda forhandleren som resatte webastoen for 800kr. 

Har lest andre steder på nettet at det er mulig å kjøre en hard reset på webastoen ved å dra ut sikringen, men klarer ikke å finne denne. Står ingen benevning på sikringspanelene eller i brukermanualen for webastoen (har sett etter aux heater også). Er det noen her som har gjort dette før? Eller som vet hvilken sikring som går til denne? 

Har en feilkodeleser fra Biltema, men fikk bare opp "Erase failure. Turn key on with engine off!" og feilkoden ville ikke la seg slette. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte opp din modell, og det ser ut til at sikring nr 47, nederst, nr2 fra venstre er til Aux heating.

I sikringsboksen du kommer til ved å åpne fører døren, og sprette av dekselet mot dashbordet.

Men om dette fjerner feilen, er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Det enkleste er å resette med VCDS. Går inn på modul - aux heater - adaption og (ofte) kanal 3. Verdien der endres til 1, feil på webasto kan da resettes. Mange rundt om har VCDS, om du opplyser hvor i landet du bor, så kan gjerne noen hjelpe.

Endret av Quattro73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...