Gå til innhold
Superb lll

Skoda Kodiaq RS


Anbefalte innlegg

Da er det snart klart for en verdenspremiere, jeg vet at det er skrevet om dette tidligere, men nå er det faktisk snart en bil på markedet også, og ikke bare på «tegnebordet» ;) 

Skoda Kodiaq RS skal lanseres. :) 

 

http://www.skoda-auto.no/nyheter-og-pressemeldinger/detaljer/skoda-kodiaq-rs-klar-for-premiere

 

Ser jo på papiret litt heftig ut med 239hk og 500nm, men pga str og vekt på Kodiaq, så blir det vel likevel ingen rakett vil jeg tro......... Men det er jo heller ikke en bil som er laget for fart og spenning, men jeg likte jo svært godt dreiemomentet her, det begynner å bli ganske «voksent» :) 

 

Så hvem blir den første her inne til å bestille en slik da tro.............? :D 

 

Kanskje neste trinn blir at de også tar med en større bensinmotor som VW Tiguan Allspace har fått,  2,0/220hk ;) 

Leste også en test av nye VW Tuareg her om dagen, der var i hvert fall motoriseringen i orden for å si det slik, V6 3,0 TDi med 286hk og 600nm, da begynner det å bli lett ha med seg det en trenger og enda litt til, hehe ;) 

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt åpen dialog med selger gjennom hele ventetiden at kommer det en rs endrer vi bestilling :) dette var helt greit og kunne ta min til lager, men når det bare var diesel ble det ikke aktuelt for vår del, hadde det vært bensin hadde det blitt bestillt på dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vært moro. Har jo diesel, så det hadde ikke vært så stort problem. Wltp er et mye større skjelett i skapet. Ville egentlig ha 2019-modell, og selger var villig til å ta min til lager når bestillingen åpnet. Men med produksjon rundt jul betyr også (antakeligvis) en del mer i engangsavgift. Om den risikoen er jeg ikke helt komfortabel med. Men at det blir en tur innom for å prøve skal du ikke se bort i fra. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over at du har diesel fra før av også @Frederik, men det var mest det med hva som skjer med mest sannsynlige økte avgifter jeg tenkte på (men det kom ikke frem i mitt forrige innlegg, jeg hadde det tydeligvis litt for travelt.......).

 

@Sjåføren, det er virkelig en motor med flotte specs som virkelig er det rette for en bil som Kodiaq. Men å døpe den til RS......, nei jeg er ikke helt der jeg heller, selv om RS i dag også betyr mye «styling». Men på en annen side, så er vel heller ikke en bil av typen Kodiaq en bil en kan sette så mye heftigere motor i heller, for det begynner nok å nærme seg en grense innen fysikkens lover og regler for hva som er tilrådelig for å kunne håndtere på våre svingete veier............

Skulle nok vært litt heftigere specs for at jeg motormessig ville satt navnet RS på den, men som sagt, det er vel mer styling enn motor på enkelte utgaver.

 

Octavia RS 2,0/184hk TDi er jo også et eksempel på at dette kun er styling, 2,0/230 og 2,0/245hk TSi utgavene er derimot ikke bare styling, da er det også motorer som står mer i stil til RS navnet (etter min mening da). 

Merkelig nok så fikk aldri Superb 2,0/280hk TSi RS navnet, de har snakket om en heftigere motorutgave av Superb tidligere som RS utgave, men det ser ut til å ha blitt lagt på is. Der var det Golf R som var satt som mal med sine 2,0/310hk, men det har det som sagt ikke blitt noe ut av.........

 

Det bør absolutt ikke bare være bensinmotorer til RS, men det bør være litt heftigere specs for at RS navnet skal komme til sin fulle rett synes jeg da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...