Gå til innhold
Ketil

[Løst] Adaptivt understell


Anbefalte innlegg

4 timer siden, Ketil skrev:

Har 2020 modellen av Style-utgaven adaptivt understell, eller må det bestilles separat? 

Hei,

Dette er ekstra utstyr på alle modeller, utenom L&K og RS modellen.
Se på: https://www.skoda-auto.no/kjope-en-skoda/prislister-og-brosjyrer 
Så blar du deg ned til Kodiaq prisliste. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Marius. Det var greit å få bekreftet. Men, hva er forskjell på adaptivt understell og kjøremodusinnstilling.....? Er det motor og gir som påvirkes når du endrer kjøremodus og dempernes egenskaper som endres hvis bilen har adaptivt understell? 

Endret av Ketil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Ketil skrev:

Takk for svar Marius. Det var greit å få bekreftet. Men, hva er forskjell på adaptivt understell og kjøremodusinnstilling.....? Er det motor og gir som påvirkes når du endrer kjøremodus og dempernes egenskaper som endres hvis bilen har adaptivt understell? 

Det er noe av det som forandres, og det er det merkbar forskjell på i min Superb. Det er noen fastsatte kjøremodus, slik som Eco, Comfort, Normal og Sport, og så den jeg bruker hver eneste gang jeg kjører, nemlig Individual. Her justerer du innstillingene slik du selv ønsker, og det lagres slik at du ikke behøver å justere alt på nytt igjen for hver gang.

Følgende kan justeres manuelt,

  • DCC - understell
  • Styring - hvor hard/fast styringen skal være
  • Drivlinje - gassrespons og automatkassa (Drive eller Sport)
  • ACC - adaptiv cruise control
  • Dynamiske adaptive lys - hvor rask de skal reagere på automatisk fjernlys og responsen for svingbar funksjonen
  • Klimaregulerering

Nå er dette hva som kan innstilles på en Superb, hvor omfattende listen er på en Kodiaq vet jeg ikke, men jeg regner med at det er mye likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt i tvil om Kodiaq'n jeg har var utstyrt med dcc.... Sjekka med forhandler i dag og fikk opplyst at det var den ikke. Men resten av det du nevner har den og kan endres /lagres i individual. 

Endret av Ketil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...