Gå til innhold
Magnus Brage Hartviksen

Dugg i frontlyktene, erfaring?


Anbefalte innlegg

Hei,
Har vært en del plaget med dugg inni frontlyktene og grøftlysene på min 2017 mod superb L&k, å lurer på om andre har hatt samme erfaring?

 

Klima spiller nok en rolle her men synes det er mer enn det man kan forvente og i tillegg oftere. 
 

har ikke fått snakket med merkeverksted enda, så tenkte å høre om andre har erfart det samme?

 

 

EF98573A-AE89-41F2-B1FD-DAFDEC6A10D9.jpeg

F8E8FE58-00A7-430B-BC03-CD844E14C1FB.jpeg

6C079CEF-9962-4D66-99AC-955904BDBCD4.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Magnus Brage Hartviksen skrev:

Hei,
Har vært en del plaget med dugg inni frontlyktene og grøftlysene på min 2017 mod superb L&k, å lurer på om andre har hatt samme erfaring?

 

Klima spiller nok en rolle her men synes det er mer enn det man kan forvente og i tillegg oftere. 
 

har ikke fått snakket med merkeverksted enda, så tenkte å høre om andre har erfart det samme?

 

 

EF98573A-AE89-41F2-B1FD-DAFDEC6A10D9.jpeg

F8E8FE58-00A7-430B-BC03-CD844E14C1FB.jpeg

6C079CEF-9962-4D66-99AC-955904BDBCD4.jpeg

Hei,

Ganske normalt med dugg inni lyktene på VAG biler.. Men, om det blir dråper av det. Da er det en annen ting.

Merkeverksted bytter kun ved dråper i lyktene. :)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er som @Marius skriver (dessverre) helt normalt, Xenon og LED lys avgir for lite varme og klarer dermed ikke å tørke opp den fuktigheten som kommer.

Nå har jeg hatt Superb 2016, Octavia 2018 og nå Superb 2019, og det er det samme på dem alle. Dette gjelder også for VW Transporteren (2018) jeg disponerer på jobben, det dugger i nedre kant av frontlysa på dem alle sammen, det samme på mine arbeidskollegaer sine VW biler (og andre bilmerker for den delen).

Har sett i noen annonser at visse LED barer nå leveres med varme i glasset for å holde dugg/snø/is borte fra lyset, så dette er noe produsentene også er klar over.

Merkeforhandler gjør ikke noe med dette før det evt blir dråper, da bytter de frontlys på garantien, ellers ikke.
Dette er også det samme på andre bilmerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 8 måneder senere...

En liten oppdatering siden sist😅 løsningen for min del varte desverre ikke lengre enn 8 måneder før problemet var der på nytt igjen.. 

verkstedet har denne gangen også valgt å godta henvendelsen og skal bytte lyktene over nyttår.. kjipt for min del å må kjøre totalt 7 timer tur/retur for å få byttet dette gang nr 2..😂

 

 

1F56DAE2-1B6C-4FEE-ACF1-D03C9764CD02.jpeg

E9357E5F-4B8B-40C5-84A8-9D7D4187CA07.jpeg

Endret av Magnus Brage Hartviksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...