Gå til innhold
Rikard

Problemer med bluetooth-kobling


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en 2015 Octavia med bloero systemet(ingen navi), i de siste par månedene har bluetooth stort sett sluttet å fungere, noen få ganger får jeg koblet til. Når jeg navigerer meg frem til bluetooth innstillinger i menyen gir den meg svar at "Telefon er ikke tilgjengelig" de gangene jeg ikke får koblet til. Dersom jeg får koblet til er menyen helt normal. 

Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg har en løsning til deg @Rikard, men gjelder det alle mobiler du forsøker å koble til?
Får du enkelt tilkoblet mobilen din til andre enheter via Bluetooth?

Årsaken til at jeg spør er at en arb.kollega hadde problem med Bluetooth tilkoblingen i sin arb.bil, men vi andre kunne fint tilkobles den bilen. Ei heller fikk han tilkoblet sin mobil til noen av våre andre arb.biler uten at det måtte gjøres flere forsøk, og tilkoblingen var da litt ustabil. Ved samtaler så var det en hakkende/skurrende lyd, akkurat som det var dårlig forbindelse til mobilnettet.

Her viste det seg at det var hans helt nye mobil som var problemet, der var det en feil på mobilen. Han fikk en ny mobil og Bluetooth problemene ble borte. Sier absolutt ikke at det er årsaken hos deg, men det kan jo være verdt et forsøk og prøve å tilkoble andre mobiler til din bil, og/eller prøve å tilkoble din mobil til en annen bil. Det er i hvert fall helt gratis :) 

Vi har også hatt problemer med noen 2013/2014/2015 VW arb.biler, hvor Bluetooth modulen har måttet byttes ut. Vet ikke hvilken type radio som satt i de bilene (uten GPS/Navi), men jeg blir ikke veldig overrasket om det er noen likheter med spilleren du har i din bil. Det er en modul som sitter under setet etter hva kollegaene har fortalt, de bilen er forøvrig byttet ut nå, så noen flere detaljer på dette har jeg ikke..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
På 29.1.2020 den 16.09, Rikard skrev:

Hei!

 

Har en 2015 Octavia med bloero systemet(ingen navi), i de siste par månedene har bluetooth stort sett sluttet å fungere, noen få ganger får jeg koblet til. Når jeg navigerer meg frem til bluetooth innstillinger i menyen gir den meg svar at "Telefon er ikke tilgjengelig" de gangene jeg ikke får koblet til. Dersom jeg får koblet til er menyen helt normal. 

Noen som har erfaring med dette?

Hei. Har samme problem som deg. Bolero uten navigasjon. Det virker som bluetooth ikke fungerer. Noen få sekunder viser telefonen at den er tilkoblet bilen for lyd og anrop, for deretter å vise at den ikke kunne koble til. Av og til fungerer det ok, da fungerer systemet prikkfritt, og jeg kan både ringe/svare på samtaler, kontakter vises, og jeg kan spille musikk fra telefonen. Svært ofte får jeg bare beskjed om at "Telefon er ikke tilgjengelig".

Fant du løsning på problemet?

Endret av Terje -65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...