Gå til innhold
Thh

Octavia 2018 4x4 prod uke 31 - Webasto via skoda connect appen?


Anbefalte innlegg

Hei 

Har akkurat kjøpt en 2018 skoda octavia 4x4. Leste meg til at biler produsert etter uke 22 i 2018 skulle ha mulighet til å styre webasto fra connect appen. Bilen min har en produksjonsdatao 24.Juli 2018.  Den burde med andre ord være godt innenfor. Har lastet ned appen, registrert bilen, aktivert scoda connect brukeren min gjennom lokal forhandler men jeg har likevel ikke noe annet i skoda connect appen enn "reiseplanlegger" og "Servicepartner". 

Bilen er ikke på nett og har ikke Sim-kort slot. Er det noe jeg har oversett, ikke prøvd eller noe som har gått meg hus forbi? Eller har jeg en Octavia på "riktig" side av produksjonsdato uten mulighet til å styre webastoen?  

 

Takk for svar!      

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Thh skrev:

Hei 

Har akkurat kjøpt en 2018 skoda octavia 4x4. Leste meg til at biler produsert etter uke 22 i 2018 skulle ha mulighet til å styre webasto fra connect appen. Bilen min har en produksjonsdatao 24.Juli 2018.  Den burde med andre ord være godt innenfor. Har lastet ned appen, registrert bilen, aktivert scoda connect brukeren min gjennom lokal forhandler men jeg har likevel ikke noe annet i skoda connect appen enn "reiseplanlegger" og "Servicepartner". 

Bilen er ikke på nett og har ikke Sim-kort slot. Er det noe jeg har oversett, ikke prøvd eller noe som har gått meg hus forbi? Eller har jeg en Octavia på "riktig" side av produksjonsdato uten mulighet til å styre webastoen?  

 

Takk for svar!      

Hei,

Dett abonnements tjenester, som man må betsle for årlig.

 

Jeg ser for meg at det, er dette som er problemet ditt :)

logg inn på www.skoda-connect.com med brukernavnet og passordet ditt. Så skal du ha muligheten der til å betale for disse tjeneste.

Disse tjeneste benytter seg av et esim.. dvs innbygd simkort i bilen. :)

Fortell gjerne hvordan det gikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marius skrev:

Hei,

Dett abonnements tjenester, som man må betsle for årlig.

 

Jeg ser for meg at det, er dette som er problemet ditt :)

logg inn på www.skoda-connect.com med brukernavnet og passordet ditt. Så skal du ha muligheten der til å betale for disse tjeneste.

Disse tjeneste benytter seg av et esim.. dvs innbygd simkort i bilen. :)

Fortell gjerne hvordan det gikk :)

Logget meg inn og betalte for "infotainment online ". Dette var mitt eneste alternativ. Innser jo nå at det er "Remote Access" jeg er ute etter. Den pakka har jeg imidlertid ikke mulighet til å velge. Infotainment online pakken krever jo i tillegg at bilen er koblet opp på eksternt nettverk. Håpløst. 

 

Jeg syntes dette er rart. Alle plasser på skoda sine hjemmesider skal min bil være kompatibel med "remote access" via connect appen. Snakket med lokal forhandler, som fysisk måtte godkjenne meg i systemet for å gi meg tilgang til connect platformen, han syntes også at det var noe merkelig at jeg ikke hadde tilgang ettersom produksjonsdato er i uke 31 2018. Snakket også med kundeservice på chat, men fikk ikke inntrykk av at de hadde stålkontroll på emnet. Kan det være jeg trenger en Software update? Er du helt sikker på at det sitter et integrert simkort i bilen Marius? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Thh skrev:

Logget meg inn og betalte for "infotainment online ". Dette var mitt eneste alternativ. Innser jo nå at det er "Remote Access" jeg er ute etter. Den pakka har jeg imidlertid ikke mulighet til å velge. Infotainment online pakken krever jo i tillegg at bilen er koblet opp på eksternt nettverk. Håpløst. 

 

Jeg syntes dette er rart. Alle plasser på skoda sine hjemmesider skal min bil være kompatibel med "remote access" via connect appen. Snakket med lokal forhandler, som fysisk måtte godkjenne meg i systemet for å gi meg tilgang til connect platformen, han syntes også at det var noe merkelig at jeg ikke hadde tilgang ettersom produksjonsdato er i uke 31 2018. Snakket også med kundeservice på chat, men fikk ikke inntrykk av at de hadde stålkontroll på emnet. Kan det være jeg trenger en Software update? Er du helt sikker på at det sitter et integrert simkort i bilen Marius? 

 

 

Dette er merkelig.

Webasto i din bil skal være mulig å fjernstyre via app. Alle biler produsert etter uke 23-30 ellerno i 2017 har denne muligheten.

Har du opprettet S-PIN? Kan være derfor du ikke får tilgang til dette.

Har Octavia 2018 selv. Produsert i mars/april 2017. Denne ble produsert noen uker før webasto ble integrert i app. 

Det er 100% sikkert at bilen har innebygd esim. Alle biler levert i Norge skal ha dette. 

Da alle biler er levert med nød samtale funksjonene i taket. F.eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opprettet S-PIN, men aldri blitt spurt om dette. Om jeg hadde hatt sim i bilen, tilgang til remote access mot betaling osv via skoda connect appen så ville vel dette vært synelig i skoda connect appen? 

Bilen min har ikke nødsamtale knappen i taket. Dette spurte han på skoda om også. Er dette rart ettersom bilen skal ha blitt produsert 24 juli 2018? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen automatikk at du får tilgang til f.eks. Webasto gjennom Connect appen bare fordi bilen din er produsert etter uke 22 i 2018, bilen må også være bestilt med Care Connect, og det igjen tilsier at du ville hatt SOS knappen i taket.

Det er standard i dag på 2020 modellen, men måtte bestilles på 2018 modellen. Det vet jeg fordi jeg hadde en Octavia 2018 modell selv, hvor jeg bestilte bilen med Care Connect, og hadde da tilgang til fjernbetjent webasto via Connect appen.

Det er også riktig at det er et 1 års abonnement på denne tjenesten, som må fornyes hvert år, men utgangspunktet er som sagt at bilen er bestilt med Care Connect fra fabrikk.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Thh skrev:

Har opprettet S-PIN, men aldri blitt spurt om dette. Om jeg hadde hatt sim i bilen, tilgang til remote access mot betaling osv via skoda connect appen så ville vel dette vært synelig i skoda connect appen? 

Bilen min har ikke nødsamtale knappen i taket. Dette spurte han på skoda om også. Er dette rart ettersom bilen skal ha blitt produsert 24 juli 2018? 

Da må jeg bare beklage om jeg har gitt feil informasjon til deg Thh.
For, når jeg bestilte min Octavia L&K . Så ligger Care connect inne uten pris på utstyrs lista.... Så regnet med dette var standard.
Kanskje det har noe med oppgradert navi å gjøre.
Eneste jeg betalte for iforbindelse med dette, var abb. i 3 år ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...