Gå til innhold
oriv

Nye sommer felger til superb sportline, kvit


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte Zennen felger i sommer, og de er litt concave og har et lavere innpress enn de originale Skodafelgene.
I tillegg så er de også litt bredere enn de originale, slik at de bygger enda litt mer utover mot skjermbuen.
Jeg har også valgt dekk som er trinnet bredere for å «beskytte» felgkantene litt bedre og unngå «dekkstrekk», for det har ikke jeg sansen for i det hele tatt.

Det er enda mer å gå på enn hva jeg har valgt, men noe jeg oppdaget i ettertid er at det blir mye vanskeligere å spyle i skjermhusene når hjula bygger mer utover, det blir fort trangt der. Er jo ikke så farlig sommerstid, men på vinteren så ville jeg nok ha tenkt/valgt litt annerledes.
 

Jeg valgte Zennen ZP6, 8,5 x 19", ET 38, sølv, med 245/40-19" dekk. Det er felger som ikke koster allverden,  synes de er ganske enkle og lite «prangende», det er få eiker og dermed er de også enkle å rengjøre :) 
De finnes forøvrig i sort matt også, men de er visstnok ikke så enkle å holde rene/pene fordi de mangler den beskyttende klarlakken, og da kan bremsestøv lettere sette seg fast i overflaten.

Jeg hadde egentlig bestemt meg for Brock B35 felger i Titanium metallic, men de var det dessverre en del ukers ventetid på når jeg handlet.

Her ser du noen bilder av dem på bilen min fra forskjellige vinkler, så får du bedømme selv hva du synes @oriv :) 

1605508757_Skjermbilde2020-02-07kl_16_52_42.thumb.png.3c2d7ba45f73f2140130225053839365.png1249276027_Skjermbilde2020-02-07kl_16_53_20.thumb.png.7fe21e0873c61a002d79b71573005ff2.png1620696639_Skjermbilde2020-02-07kl_17_08_30.thumb.png.125656a8a517c59404e4644a608e19ae.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk for det @oriv :) 

ZP8 er også veldig fine felger og også noe jeg vurderte en liten stund, men jeg likte bedre enkelheten med kun 5 eiker, men her er det jo garantert mange forskjellige meninger om hva som ser best ut.

Sjekk ut f.eks. Brock B35 Titanium også @oriv, de synes jeg ser veldig flotte ut og vil gi litt mer kontraster mot en hvit bil og kanskje passe enda bedre sammen med de sorte detaljene som er på en Sportline.
Sorte felger synes jeg personlig ikke så mye om, men felger i Titanium/Gunmetall/Antrasitt synes i hvert fall jeg ser veldig flotte ut, men det er selvfølgelig bare min mening da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei enkelt å velge felger er det ikke @oriv ;)

Jeg liker nok litt bedre felger som ikke gir inntrykk av at de er retningsbestemte, for der vil det se ut som de ruller i hver sin retning avhengig av hvilken side av bilen en står på, men det er selvfølgelig bare en personlig synsing fra min side.
Så der liker jeg personlig mye bedre hvordan eikene er plassert i sentrum av felgen på Zennen ZP8 enn hvordan de er plassert i sentrum av felgen på Brock B37. 

Det beste er å se felgene «live» på egen bil om det er en mulighet, eller i hvert fall benytte en felgkonfigurator som kan vise best mulig på bilder hvordan felgene ser ut på bilen.
Dessverre så er det ikke alle felgmerker som gir den muligheten, men det er en del som gjør det. Jeg så mye på en tysk side (tror jeg det var som jeg dessverre ikke husker navnet på for øyeblikket), der var det fine muligheter til å velge felg i forskjellige dimensjoner og så se resultatet på bilen på bilde. Ikke helt optimalt det heller, men det gir i hvert fall en viss indikasjon på hvordan det vil se ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...