Gå til innhold
Alexoped

Skoda Octavia L&K 4X4 DSG 2015, kjørelys spørsmål


Anbefalte innlegg

Beklager dårlig tittel, 

kjøpte denne bilen for 2 dager siden, veldig fornøyd med bilen sålangt men har lagt merke til en ting jeg lurer på. 
 

Når jeg har på «Auto» funksjonen på lys, så kommer ikke kjørelysene på automatisk. Om jeg derimot trekker bryteren til meg ett hakk, fungerer den på auto, den fungerer også om jeg vrir bryteren til «kjørelys»
Er dette en funksjon som må skrus på en plass?
Har forsøkt «light assist» på infotainment under lys. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Alexoped skrev:

Beklager dårlig tittel, 

kjøpte denne bilen for 2 dager siden, veldig fornøyd med bilen sålangt men har lagt merke til en ting jeg lurer på. 
 

Når jeg har på «Auto» funksjonen på lys, så kommer ikke kjørelysene på automatisk. Om jeg derimot trekker bryteren til meg ett hakk, fungerer den på auto, den fungerer også om jeg vrir bryteren til «kjørelys»
Er dette en funksjon som må skrus på en plass?
Har forsøkt «light assist» på infotainment under lys. 
 

Når du har lysene i Auto så skal alltid LED lysene nederst i hovedlysene lyse, men selve nærlyset vil først slå seg på sammen med baklys når det blir mørkt. Du kan vel også slå på i car menyen at kjørelys skal tenne automatisk i regnvær.

Endret av Stardustsilver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel sånn at i stilling "0" (rett opp) får du Led-kjørelys (Drl) med motor i gang. " Auto" veksler mellom kjørelys og vanlig nærlys , avhengig av dagslys /regn.  Og i parklys-stilling, lyser kjørelysa svakare.(parklysfunksjon.)

Fungerer iallefall sånn på min Superb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Alexoped skrev:

Tror faktisk ikke det er noe lys i det hele tatt når jeg har den på auto, innimellom.
Av og til lyser det "grønt" på de kjørelysa, av og til ikke.

Det lyser grønt når nærlys kobler inn, som i tuneller, regnvær og mørke, men LED lyset skal uansett alltid lyse, det er det som er kjørelys.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...