Gå til innhold
Magnus Brage Hartviksen

Noen med samme erfaring? (Sink slipp/bobler)


Anbefalte innlegg

Hei, fikk nylig beskjed fra mitt lokale karosseri verkstedet da jeg fikk utbedret en liten skade jeg hadde at jeg har sink slipp/bobler på nedre del av begge bakskjermene mot bakdørene.

Tok dette opp med sulland i Harstad og har ikke fått medhold på rustgarantien, da de mener det er ytre påvirkninger som har forårsaket dette..

selv mener jeg at prikkene/krakeleringen er kommet i ettertid da jeg mener det er en selvfølge å få til slutt når boblene blir større og strekker lakken

 

har steinsprang andre steder i lakken og har på ingen måte fått slike bobler som er på bakskjermene, og med tanke på hvor mikroskopisk disse prikkene er mener jeg det som nevnt ville vært usannsynlig at dette skulle føre til slike bobler.

 

legg også merke til bildene jeg deler, der vises det tydelig at ikke alle boblene har slike prikker/krakeleringer.

 


andre med samme erfaring? 

Bilen er en Superb L&K 2017 mod kjørt ca 75000km spacer.pngspacer.png

1B632627-8247-4CBB-9557-4AECFC9985B4.jpeg

7A662FE8-F45D-4458-9022-A4634C06323C.jpeg

Endret av Magnus Brage Hartviksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Kan se ut som det er noe form for steinsprang i øverste bildet her.
Men, er ikke tvil om at dette er den beryktede "sinksleppen" til VAG, dessverre :(
Du må ikke gi deg på dette, dette burde og skal gå på garantien, på en så ny bil.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre så tror jeg at de få boblene på øverste bildet hvor det ser ut til at det er små hull overflaten til lakkboblene vil kunne ødelegge litt for deg, for VAG/Møller er helt utrolige når det gjelder å få ting over på ytre påvirkning, men det gjelder å ikke gi seg.

For det er som @Marius skriver her ingen tvil om at det dessverre er det «berømte zinkslipp» fenomenet til VAG produktene som er problemet på din bil @Magnus Brage Hartviksen, så klag på avgjørelsen og stå på.
For det er definitivt flere «bobler» der som det ikke er hull på, og det kan de ikke bortforklare med ytre påvirkning etter min mening.

Hold oss gjerne oppdaterte, for det er muligens flere dette kan være av interesse for.
Lykke til @Magnus Brage Hartviksen :) 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får gjøre mitt beste...

bilen er importert fra sverige så min nybilgaranti utgår 23.4 2020 

 

dere vet ikke av noen sentral support i ‘’skoda norge?’’ Man kan kontakte angående denne saken? Ser ikke for meg at jeg får medhold i denne saken hos mitt verksted

 

takk for svar, holder dere oppdatert videre😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Magnus Brage Hartviksen skrev:

Får gjøre mitt beste...

bilen er importert fra sverige så min nybilgaranti utgår 23.4 2020 

 

dere vet ikke av noen sentral support i ‘’skoda norge?’’ Man kan kontakte angående denne saken? Ser ikke for meg at jeg får medhold i denne saken hos mitt verksted

 

takk for svar, holder dere oppdatert videre😊

Aha, den er importert også ja, gjør nok saken litt vanskeligere ovenfor en norsk forhandler ja.
Forsøket er jo å ta dette med en svensk forhandler, at dem er litt enklere å ha med å gjøre.
Ser du bor i Lofoten, og nærmeste blir jo da i Kiruna. Litt av en kjøretur, men... En flott kjøretur er det, ihvertfall om 1-1,5 mnd :P 

Skoda Norge = Møller meg bekjent. Møller er jo hovedimportøren i Norge, og dem opptrer på vegne av Skoda fabrikken og konsernet, såvidt jeg vet. Skoda.kundeservice@moller.no er direkte til Skoda Norge. så pleier dem videre kontakt med fabrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...