Gå til innhold
Sveinung_

Varme i ratt


Anbefalte innlegg

8 minutter siden, joergenbf skrev:

Nei du kan få det på 2017 modell også, men ikke i kombinasjon med sportratt, slik det er i sportline bla.a.

Takk for svar! Jeg blir usikker noen ganger når jeg ser på annonsene, hvorvidt der manglende info eller det bare ikke er varme i rattet. Hvor sitter knappen for rattvarme på 2017/2018 om du kjenner til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sveinung Øyen skrev:

Takk for svar! Jeg blir usikker noen ganger når jeg ser på annonsene, hvorvidt der manglende info eller det bare ikke er varme i rattet. Hvor sitter knappen for rattvarme på 2017/2018 om du kjenner til?

Finnes ingen egen fysisk knapp til rattvarmen. Kan kun styres via meny' en til klimaanlegget... :)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Marius skrev:

Finnes ingen egen fysisk knapp til rattvarmen. Kan kun styres via meny' en til klimaanlegget... :)

Men kan samkjøres med setevarmen, slik at rattet varmes opp når man setter på setevarmen

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2018 den 22.07, PaulusA skrev:

Jepp, men ganske irriterende da du vil slå av setevarme lenge før rattvarme

Octavia 2018 var første Octavia med rattvarme som tilvalg. Har det sammen med paddles (er vel sportsratt)

Men når du slår av setevarmen, så dukker symbolene for rattvarme og setevarme opp  på skjermen (nederst til venstre).

Da trykker man bare på ønsket varme på rattvarmesymbolet, så opprettholdes rattvarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Varme i rattet ble mulig som tilvalg en gang i slutten av oktober 2016. Jeg fikk valgt det på min bil, og da hadde det blitt mulig tilvalg dagen før. Husker jeg snakket med selgeren at det var rimelig håpløst at en bil til en halv million skulle mangle noe så enkelt som varme i rattet. Både selger og jeg var fornøyd da dette ble tilgjengelig. Mulig det den gang var tvang til paddles på dsg, men husker ikke ettersom paddles allerede var valgt.

Det kunne ikke legges til for biler med bekreftet fabrikkdato før endringen ble tilgjengelig. Bilen ble bestilt i oktober og ble bygd i januar 2017.

Tipper derfor det er svært få biler bygd i slutten av 2016 og helt i starten av 2017 som har varme i rattet.

Manglende info i en annonse kan helt klart indikere at ikke finnes på bilen. Likedan ville jeg sjekket at det faktisk er varme i rattet før kjøp, ettersom det ikke finnes en fysisk knapp og det jo er vanvittig at det ikke er standardutstyr og  ikke en gang var tilvalgsmulighet tidligere.

Endret av Zkoda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...