GĂ„ til innhold
PĂ„l kristoffersen

20" felger Superb


 Del

Anbefalte innlegg

Hei 😊 

kanskje naboen her kan hjelpe meg? Jeg er ute etter 20" felger til min 2017 Superb. 
 

jeg lurer pÄ hvilke bredde og ET folk kjÞrer pÄ? 
jeg vil ha felgen slik at den flusher fint med fram og bak skjerm.

pĂ„ forhĂ„nd takk for svar😎

 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg har ikke sett sÄ mange som har skrevet noe om eller lagt ut bilder pÄ dette forumet av Superb med 20" felger, sÄ flere konkrete forslag vil du nok kunne fÄ om du er pÄ FB og melder deg inn i Skoda gruppa der :) 
Det blir litt feil Ä ta skjermbilder og skrive om andre sine biler, og hvordan de har gjort dette pga bilderettigheter og personvern.

Alt dette er jo som du skriver @PÄl kristoffersen helt avhengig av ET (innpress), bredden pÄ selve felgen, samt ogsÄ bredden pÄ dekk.
Ser bilder av Superb i Skoda gruppen der med felger i dimensjonen fra 8,5-10 x 20" og dekk fra 245 - 265 bredde, og noen har da ogsÄ senket bilene sine i tillegg. En mÄ jo da ogsÄ ta hensyn til at det ikke subber hverken ved demper/fjÞr eller ved selve hjulbuen, sÄ noen gÄr helt ned pÄ millimeter klaringer etter hva jeg leser.

Selv sÞkte jeg litt etter felger i 19" i fjor sommer til min egen Superb (2019), og jeg valgte selv 8,5 bredde, ET 38 og 245/40-19" dekk, det hadde fint passet med ET 35, men det var ikke et tilgjengelig innpress til den felgen jeg valgte.
En 9" felg kunne plassert kanten pÄ felg/dekk nÊrmere ut til skjermbuen, men jeg valgte Ä stoppe pÄ 8,5" for ikke Ä «strekke» dekket.
Jeg vurderte ogsÄ forskjellig bredde pÄ felgene foran og bak, men jeg lot det vÊre. Jeg er nok litt pysete i mine valg/avgjÞrelser for jeg tenkte ogsÄ litt pÄ 4x4 Haldex systemet, for det skal vel ikke ha sÄ store forskjeller pÄ rulleomkretsen mellom for/baksler, sÄ da holdt jeg meg nogenlunde i nÊrheten av de originale dimensjonene pÄ dekk/felg :) 

En ting som derimot var positivt slik det nÄ er pÄ min bil, er at det er enklere Ä spyle under skjermene med hjula pÄ, det blir bare vanskeligere og vanskeligere jo lenger ut mot hjulbuen dekk/felg blir plassert, mÄtte jo finne en liten «trÞst» nÄr det fremdeles er en glippe i mellom hjulbue og dekk/felg ;) 

Post gjerne bilder av din bil fÞr/etter bytte av felger, artig Ä se andre sine valg av felg :) 
 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...