Gå til innhold
The_chrz

Svarte Skodafelger


Anbefalte innlegg

Gratulerer med «ny» bil @The_chrz :) 

Joda det finnes sorte Skoda originalfelger til Octavia, de finner du i en denne katalogen.

Skoda Octavia originalt tilbehør

Men de koster gjerne en god del, så du må forhøre deg hos en merkeforhandler om priser på dem. Så henger det dessverre gjerne sammen at jo større felg, jo høyere pris.......

Bare et lite tips til deg, såfremt du ikke må bytte felger, så kan jo også lakkering av felgene du har være en mulighet, det finnes flere felgteknikk verksteder i Norge, som gjør alt fra lakkering til større reparasjoner av skadede felger.

 

Mange handler også tilbehør fra SuperSkoda 

Så det kan også være et godt alternativ for kjøp av felger, men bare husk at mva, frakt og tollgebyrer kommer i tillegg, med kronekursen vi har i dag blir nok heller ikke det en helt billig løsning.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 
 

takk for raskt svar!

ja vet at orginalfelger kan være veldig dyrt, men bilen vår hadde sett mye kulere it med svarte felger!

ja vurderer å kanskje få dem lakket, jobber jo i dekkbransjen så har noen kontakter som holder på med lakkering, så det kunne jo vært en ide!

 

Angrer ikke ett sekund på at vi kjøpte Skoda, herregud for en herlig bil! Måtte ha oss større siden vi skal ha barn nr 2 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har min tredje Skoda siden 2016, og jeg er også meget fornøyd.
Noen småting har det vært med dem, men ikke noe som hverken har gjort meg misfornøyd eller angrende til valg av dette merket. Min neste bil er jeg også ganske sikker på at vil bli en Skoda :) 

Ja original felger er meget kostbart, jeg har selv ønsket å kjøpe det til min Superb også, men foreløpig så avventer jeg med det. Det er rett og slett for kostbart, jeg har ikke fått en helt konkret pris fra forhandler, men fikk en prisantydning et sted i mellom 20 - 25.000,-.

Denne tråden her er fra Februar 2020 og startet av meg, så kan du se litt hva det koster å kjøpe noe fra SuperSkoda også

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja samboeren min har lyst på Kodiaq, men det får vente til senere 😃

 

jeg blir nok å få en kollega til å lakkere felgene mine, så blir nok bra! Har ikke penger til å kjøpe orginalt nå!

 

kan legge ut bilde av bilen min etterhvert, var ganske strøken til å være en 2015! Men vi skal ta den med inn på NAF for en sjekk før garantien går ut 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en er nødt til å ta det med små steg @The_chrz, bil er meget kostbart og det er jo for å si det litt forsiktig heller ikke den mest lønnsomme «investeringen» en gjør ;) 

Det å lakke original felgene i en annen farge er nok den minst kostbare løsningen en kan gjøre.
Det blir jo selvfølgelig litt annerledes om en ønsker en annen dimensjon på felg og dekk, men om en er fornøyd med både felg og dimensjonen på hjulene, så er en lakkering en god løsning synes jeg.

Jeg kjøpte sølvfargede uoriginale felger til min Superb i fjor høst, og kommer nok etterhvert til å lakkere dem i en litt dypere gråfarge i stedet, så sant jeg ikke kommer over noen pent brukte Skoda 19" original felger til en overkommelig pris.
Jeg holder meg i tilfelle til en litt dypere gråfarge, da jeg synes at sorte felger kan bli litt vel «monotone» sammen med sorte dekk og de mørke skjermene på bilen (altså inne i selve hjulhuset for å kalle det det) til min bil.
Men det kommer helt an på type bil og felg, sorte felger kan også være meget stilig :) 

Ja legg gjerne ut bilder av bilen din etter hvert @The_chrz :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...