Gå til innhold
JLafton

JLafton's 2019 Superb stv L&K 190tdi dsg 4x4


Anbefalte innlegg

I dag ble ny bil bestilt.:D

Valget falt på en superb stv L&K 190tdi dsg 4x4 i fargen Quartz Grey metalic og sort skinn 

Av ekstrautstyr fra fabrikk ble det.

-foldbart hengerfeste

-sort taktrekk

-delingsnett

-varmetråder i frontrute

-solgardin sideruter 

-ventilerte seter

-massasje førersete 

-premium phonebox 

-digitalt instrument panel 

-Ratt med F1 og varme

-utvidet garanti 

-19 trinity anthracite

-reservehjul.

Det ble også bestilt med skvettlapper forran og bak, beskyttelses folie bak, bagasjeromsmatte og 18"cassiopeia piggfritt

 

Gleder meg kjempe masse til å få ny bil.

Har hatt en 2012 octavia L&K og 2015 octavia rs før, så er veldig fornøyd med skoda fra før.

 

Endret av JLafton
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har sagt i andre tråder her inne driver jeg selv med bilpleie.

Men slik det ligger ann nå har jeg rett og slett ikke tid å mulighet til å behandle denne bilen når den kommer -_-

Det er jo slikt det er med håndverkere skjennerelt. Får ikke gjort noe hjemme xD

Så da blir den satt bort for å få seg en virkelig god coating fra Max Protect. Bil får først ett lag UNC V1 så ett lag UNC R 1,5. Alle 8 felger blir behandlet med UNC V1 og UNC V3.

Interiøret skal jeg få tid til å behandle selv med produkter fra Colourlock.

Skal også ta understelsbehandling, men får høre hvem forhandler anbefaler.

Endret av JLafton
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ja Superb er en flott bil og kjøre, det er meget god kjørekomfort i den bilen. 😊 Jeg savner til tider 2016 Superben jeg hadde, men blir jo bedre og bedre venn med Octavia også nå 😊

Såfremt jeg ikke bommer helt i forhold til hva jeg så i Skoda gruppa på Facebook i går, så kan jeg med trygghet anbefale deg en tur til Boss of Gloss, der vet de veldig godt hva de driver med når det gjelder bilpleie og sluttfinish på bilen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bilder fra en  duggfrisk morgen av bilen.

Må jo bare skryte av bakseteplassen, jeg er selv 197cm og sitter bekvemt bak meg selv i superben. Dette var også noe av kravet da ny bil skulle kjøpes med tanke på barnesete bak meg.

16179988-6B5C-4318-A070-8A78CE81E79A.jpeg

95C18F2A-59C6-4D5C-A92E-CF15E713AA1C.jpeg

EEA4D324-2CEC-446E-9466-489B44D442A4.jpeg

62642DAE-A321-4C5E-999D-F4E5FC12DE5E.jpeg

973D91CA-4932-419D-9A1C-054559E9AAC6.jpeg

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig flott ut denne Superben her @JLafton 😊

Plassen er det i hvert fall ikke noe å si på, den er enorm i både for -og bakseter og ikke minst i lasterommet. En stødig og meget komfortabel bil er det også, jeg for min del hadde DCC understellet ca 99% av tiden i sportmodus, andre innstillinger synes jeg rett og slett ble for myke. Bilen ble for «duvete/gyngete» etter min mening, men det skal du selvfølgelig få danne deg dine egne erfaringer og meninger på 😊

Med tanke på skiltet ditt så ser det vel ut til at vi kanskje kjører en del på de samme veiene også, men det er klart at en bør jo ikke bo/kjøre i det området bilen er registrert heller da selvfølgelig 😉 

Skal bare komme med et lite tips til deg (om du ikke allerede har gjort det), når du leverer bilen til detaileren som skal beskytte lakken på din nye bil, så anbefaler jeg deg deg å fjerne bokstavene på bakluka. Det gir et mye «renere» utseende, og gjør det mye enklere å holde det rent, og det vil heller ikke samle seg så mye salt/skitt i mellom alle disse bokstavene. Jeg har fjernet alt bortsett fra det runde Skoda merket, og det kommer jeg til å gjøre på samtlige av bilene jeg kjøper/bestiller heretter også, bare et lite tips/forslag som sagt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.😊

Kommer nok til å bruker sport og normal litt etter forholdene. Comfort blir for mykt syntes jeg.

Jeg holder til i der skiltet er fra ja 😎

Når det gjelder emplemer så skal alt på bakluken untat logo fjernes, det samme skal L&K logoen på sidene.

Måtte jo ta en vask i dag 😁

990A8450-DE51-4380-8103-33E31D09CD55.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at du allerede har en god plan når det gjelder fjerning av emblemer ja 😊

Har vasket både privat -og arbeidsbil i dag jeg også, det var veldig fint å få gjort det. Fint at det endelig ser ut til at vi kan være fri for nedbør de nærmeste dagene, bare de nå ikke skal begynne å søle til veiene med salt siden det nå kommer kuldegrader.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ro i sjela av å vaske bilene 😁 

Desverre er jeg redd for at den saltdritten er på  veiene iløpet av natta 😩

Har bestilt meg led pærer til tåkelys, led til lys under dører og led til innvendig bakluke. Må pimpes litt denne familetralla 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt enig, det er en sann fornøyelse å se at glansen kommer tilbake etter en vask. 😊

Tok en liten «spansk en» i dag ved at jeg la på en «latmannsvoks» (våtvoks), men du verden så blankt det ble igjen. Lakken trengte en liten oppfriskning på sidene, så det hjalp veldig 😊

Hvor har du bestilt pærer fra da @JLafton?

Og har du bestilt pærer med canbus, slik at du slipper feilmeldinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker stort sett å booste opp effekten regelmessig med Koch Chemi Protectorwax i skumkanonen. 😀

Til tåkelys bestilte jeg Philips sine led pærer hos Extralys.no resten ble bestilt hos superskoda.com. Regner med det ere canbus vennlig. Men har VagCom så kan kode om.

Skal nok inn med VagCom å se hva jeg kan kode en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal investere i litt bedre bilpleie produkter neste vår, etter at vårpussen blir satt bort til en som virkelig kan dette.  Så får en saumfare nettet litt bedre i løpet av vinteren for å finne seg noen gode produkter, må også investere i en ny HT spyler til våren, nå er det nesten ikke trykk igjen i den gamle spyleren jeg har, så får se om en kanskje kan få til en god og fordelaktig pakkeløsning på alt sammen, men det får som sagt bli til våren  😊

Superb er visst ikke så enkel å kode om som Octavia er etter hva jeg leser, det er lagt inn en del «sperrer» som krever enda mer avansert programvare etter hva jeg har lest meg til. Men det har du garantert mer peiling på enn meg, for jeg er for pingletet til å kode om noe som helst på egenhånd. Jeg har fått forhandleren til å kode slik at jeg har tente baklys også sammen med LED stripene foran, og det er vel stort sett det som kommer til å bli kodet på denne bilen mens jeg eier den 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...