Gå til innhold
Nor Gooner

[Løst] knekt luftenippel og meldingen jeg fikk fra skodaverksted


Anbefalte innlegg

Jeg hadde full service på min skoda octavia i dag på skodaverksted. Jeg stusser veldig på meldingene jeg får tilbake fra dette verkstedet.

1. Knekt luftenippel.
Hvordan kan jeg klare å knekke denne nippelen selv? Når jeg ser på nippelen så ser det ut som om den er dratt av på verkstedet. Jeg har aldri rørt disse fra tidligere av.
2. Luftenippel no2. Her ville de ikke forsøke fordi at de var redd for å knekke denne.

Jeg føler at dette skodaverkstedet ikke er helt ærlig med meg. Jeg tror de rett og slett ved tidligere service at de har dratt alt for hardt til og at den har knekt i dag på verkstedet som følge av dette. Jeg kommer til å be om en kommentar fra dem på dette, for dette syntes jeg virker rart.

Jeg legger ved bilde av nippelen som er knekt, gadd ikke skru av hjul nr. 2. Ser veldig ut som et "ferskt brudd"

 

luftenippel.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo veldig ferskt ut det bruddet der , men om det er verkstedet som har knekt den kan jo bli vanskelig og bevise . Men den knekker ikke av seg selv . Det skal litt kraft til for og knekke den . Har aldri hørt om at niplene knekker av seg selv .

Jeg har skrudd bil siden jeg var 17 , nå er jeg 61 .

Skoda tar en farlig sjangs om de prøver og skjule en brøler og blir tatt for det ,,,da forsvinner kundene ganske fort .

Jeg kjørte Toyota i mange år , på en service byttet de frontlyktene for meg , og ville benytte originale lykter ..ikke de jeg kunne kjøpe fra ..frontlykter.no . Da gjalt ikke garantien fikk jeg beskjed om . Jeg ville ikke bytte dem selv for hele fronten måtte av , og jeg har bare kald garasje ,  og dette var vinterstid . Så merkeverkstedet byttet dem .

6 år etter var det  kontroll på samme verksted , og jeg fikk beskjed om at lyktene måtte byttes igjen , Begge lyktene .

Jeg forklarte at de hadde byttet dem før , og de fant det ut etter litt søk på PC,n  Men sto på sitt og ville ikke gi noen rabatt .jeg fikk tilbud om og kjøpe ny bil istedet . Det ble ikke noe rep på det verkstedet. ..

Så kom det en sms om hva jeg syntes om siste verksted besøk

De fikk vite akkurat hva jeg mente , og da kom det et nytt tilbud , De slo av 10.000 kroner med en gang ., og mente da at, jo lyktene burde holde lenger en 6 år .

Tok med meg tilbudet om ny bil , og sente en kopi på mail til Skoda om tilbud på tilsvarende bil med samme utstyr . Så Toyota mistet en trofast kunde den dagen , fordi de ikke ville ta noe av garantien på lyktene  på sin kappe . Jeg fikk et mye bedre tilbud hos Skoda . Men det gjenstår og se om kundeforholdet er bedre , fordi jeg ikke har besøkt verkstedet hos Skoda enda .

Men om de ikke behandler kundene sine med respekt og er service minded  hele veien , kan de fort få et dårlig rykte , Og det er vanskelig og rette opp igjen . Det finnes flere verksteder og velge imellom .

Du bør få en rimelig god forklaring på om de har knekt den eller ikke , I og med at du ikke har rørt den i det heletatt .

Har de knekt den , bør de si det ,,,og forklare at det er fare for at de andre niplene vil knekke også .

Da må nok kaliperne byttes ,noe som er normalt om bilen er gammel . Bremsene ruster innvendig og stemplene setter seg .

Men da bør de forklare det og ikke bare si at nipplen er knekt .

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Vance said:

Har de knekt den , bør de si det ,,,og forklare at det er fare for at de andre niplene vil knekke også .

Takk for svar. Oppløftende å lese. Jeg har nok vært veldig naiv og en "litt for god kunde" for dette verkstedet gjennom de siste fem årene. Jeg har fulgt alle servicer og latt dem gjøre akkurat som de har anbefalt.

Snakket med en annen bilmekaniker i går kveld, han var også av oppfatningen at denne ikke har knekt seg selv. Som han sa til meg "Det er umulig at du har knekt denne slik du kjører".  Jeg har hatt bremseservice to ganger i 2016 og en gang i juni 2018. Han mente at dersom verkstedet hadde luftet bremsene på disse servicene at skruene ikke burde kunne sette seg så hardt at de ikke åpner igjen. I verste fall burde verkstedet varmet nippelen før de forsøkte å skru dem av.

Jeg har bedt verkstedet kontakte meg igjen, for jeg vil gjerne ha en forklaring på hvordan jeg kan ha knekt noe som andre jeg har snakket med mener jeg ikke kan knekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering - Oppdatering

Jeg er blitt kontaktet av aktuelt verksted. De kommer til å fikse problemet uten ekstra kost for min del.
Jeg har nå gått fra og være veldig frustrert over hendelsen til å bli fornøyd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...