GĂ„ til innhold
RonnyJ

Senterkopper med Skoda logo


 Del

Anbefalte innlegg

Fikk nye sommerfelger i dag 😃 GMP Wonder 18"
Men kunne svÊrt gjerne tenkt Ä fÄ byttet senterkopper med Skoda logo. Kunne ogsÄ tenkt meg nye sorte bolter, men usikker pÄ koning pÄ disse.
Noen som har tips? Ser ut til Ă„ vĂŠre ca 65 mm. De jeg har er 56 mm


 

IMG_1619.jpg

IMG_1620.jpg

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Krever det noe spesielt verktĂžy for Ă„ bytte bremseklosser fremme pĂ„ 2018 Kodiaq? Er det skrudde stempel eller er det bare Ă„ presse? mvh Tom Ronny Sundt 
    • Hei godtfolk! Jeg har drevet Ă„ klĂždd jeg i hodet for noe som enten er reelt, eller bare et problem laget i mitt eget hodet. I fjor hĂžst kjĂžpte jeg meg en meget flott brukt Kodiaq 2018 TDI 190 hk og er generelt veldig fornĂžyd med kjĂžpet. Bilen er utstyrt med webasto som fungere bĂ„de som parkeringsvarmer og som tilleggsvarmer.  Det jeg undrer meg over er det faktum at jeg synes bilen oppnĂ„r rask driftstemperatur, dvs etter 10 minutt kjĂžring har bilen oppnĂ„dd 90 gr og god varme i kupĂ©. Jeg har huket av for automatisk tilleggsvarmer i infotainment siden jeg Ăžnsker Ă„ styre denne selv, da det kan bli noe smĂ„kjĂžring. Jeg kan ikke hĂžre at det suser heller etter at jeg har slĂ„tt av bilen. Kan det vĂŠre at den tilleggsvarmer gĂ„r selvom jeg har trykket av funksjonen? Om bilen er kodet slik? AltsĂ„, det er ikke noe problem i seg selv, da nĂ„la ikke passerer 90 gr, ingen lekkasjer, og bilen fungerer normalt ellers. Kanskje litt dumt spĂžrsmĂ„l, siden jeg har en viss peiling pĂ„ bil og klarer Ă„ orientere meg heilt greit om biler, men akkurat dette gjorde meg usikker. FĂžr kodiaqen hadde jeg en ford tdi 2011 modell som ikke ble i nĂŠrheten sĂ„ fort driftsvarm som denne.  Eneste erfaring jeg har fra VAG er en octavia tdi jeg eide for en god tid tilbake. Det hele kan vĂŠre et resultat av hyperfokus grunnet min adhd diagnose, eller sĂ„ er det noe som ikke stemmer😅
    • Kan vĂŠre Ă„ mangt dette. Hjullager, turbo og ogsĂ„ kupĂ©vifta kan pipe. Jeg har piping i det som virker som midlere turtallsomrĂ„de for motoren. Men det rare er at det ikke piper noe som helst hvis jeg slĂ„r av kupĂ©vifta. SĂ„ da blir det bytte av den.  Hvis det et ett eller flere slitte lager i turboen sĂ„ kan bilen nok brukes, men fĂžr eller senere vil turboen havarere. Hvor lang tid det tar er umulig Ă„ si. Mest sannsynlig vil turboen og motoren virke greit nok inntil at slakken blir sĂ„ stor at skovlene slites mot huset og virkningsgraden faller mer og mer. Og tilslutt vil noe svikte og da er det fare for metallbiter inn i motoren. I alle fall, turboer lever et tĂžft liv, de snurrer fort rundt, mĂ„ ha god og fungerende kjĂžling og god smĂžring fra motoroljen. SĂ„ et par regler er gode Ă„ fĂžlge for at turboen skal ha det best mulig.
    • Noen som vet hva denne «feil start/stopp» egentlig betyr? Dukket opp etter at jeg startet bilen idag
    • Trenger hjelp her, antiskrens, firehjulsdrift og ryggesensor funker ikke. Ved diagnose kommer det opp: styreenhet for firehjulsdrift. Ble byttet en abs sensor, da funket alt, sĂ„ ble det byttet batteri og feilen kom opp igjen. Diagnose viser ogsĂ„ : " hvilestrĂžm, verdi/ sign. Utenfor, omrĂ„de maks"  et verksted sier at batteriet mĂ„ byttes, men vil det ha innvirkning pĂ„ at de tingene ikke fungerer?  Kan det vĂŠre en abs sensor som er gĂ„en? Noen som vet?😊
    • Hei. Har en Yeti Adventure 2014 modell jeg kunne tenke meg Ă„ Plasti dip lakkere i en morsom farge. Noen som kan det her? Bor i Nittedal, men er mobil. 🙂 Mvh BjĂžrn 
    • VĂŠrt pĂ„ enda ett verksted og det er nok turboen som lager lyden. Lagret i turboen som er dĂ„rlig. Noen erfaring pĂ„ hvor lenge man kan kjĂžre med dette ? Vil det fĂ„ store konsekvenser om man bruker bilen. Kommer det noe varsel pĂ„ bilen fĂžr den ryker ? Bilen har stĂ„tt i garasjen siden jeg fikk bekreftet at deg var turboen 
    • Tja...om det er hjullager, bĂžr lyden endre seg/forsvinne om du svingar til hĂžgre eller venstre..og det vil vel og vere uavhengig om du har hĂžgt eller lavt turtall.. kjĂžr i eit lavare eller hĂžgare gir og hĂžr etter lyden. Skru av vifte nĂ„r du tester 
    • Har en ulyd/plystrelyd som kommer fra en 09 octavia nĂ„r jeg kommer opp i ca 1700 omdreininge. Gir seg om jeg da slipper gassen eller gir mer og kommer opp i 2000 omdreininger. Var inne pĂ„ verkstede og de mente det var en dĂ„rlig hjullager. HĂžres ut som lyden kommer fra passasjer siden. Har og hatt litt lyd fra vifta i bilen pĂ„ lav hastighet men om den stĂ„r pĂ„ fult blir lyden borte.   Noen som har hĂžrt dette fĂžr. Legger ved en liten video av lyden.  B4FCA0CE-9627-4F0D-9738-7B3EB7207E1F.mp4
    • Hei og velkommen til forumet! Kan ikke svare for din bil, men pĂ„ min 2016 octavia m/bi-xenon blir automatisk fjernlys aktivert over 58 km/t og forblir aktive ned til 28 km/t nĂ„r funksjonen er aktivert. Lysene "svinger" med rattutslag i lav hastighet og lyser extra opp pĂ„ motsatt side. Etterhvert som hastighet Ăžker opp mot 58 km/t, sentreres lys-kjegle mer og mer. KjĂžrer mye i lav hastighet pĂ„ svingete mĂžrklagde veier og skulle Ăžnske fjernlys slo seg pĂ„ ved lavere hastighet. Endret 58 km/t grense via OBD11 til 38 km/t, men dette fungerte dĂ„rlig pga denne greia med opplysning av venstre siden av veien. Resultatet var at fjernlyset pĂ„ venstre lykt lyste rett til skogs i lavere hastighet. Tilbakestillt til orginalverdi etter et par uker. SĂ„ nĂ„ skifter jeg fra automatisk fjernlys til tvunget fjernlys ved Ă„ skyve lys spak fremover en extra gang. Automatisk fjernlys aktiveres ved Ă„ gjenta denne bevegelsen. HĂ„per dette gir deg litt mer innsikt ang temaet 
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

×
×
  • Opprett ny...