Gå til innhold
Stardustsilver

Stardustsilver's Superb Sportline 2.0 TDI 190HK 4x4 2020 mod


Anbefalte innlegg

Da har tiden kommet for å bytte ut min Octavia Scout. Skulle egentlig vente på den nye Octavian, men det drar veldig ut i tid.

Derfor falt nå valget på en ny Superb Sportline 2.0 TDI 190HK 4x4 Moon white, med 19" Supernova sorte felger på sommerhjul, og 18" Cassiopea sort/sølv på vinterfelg.

Ekstrautstyr:

  • Ryggekamera
  • DCC adapitvt understell 
  • Sensorstyrt bakluke
  • Digitalt instrumentpanel
  • Varme i ratt og frontrute
  • Trafikkskilgjennkjenning
  • Solgardin sideruter bak
  • Hengerfeste
  • Canton lydanlegg
  • Skvettlapper foran og bak
  • Vinterpakke er kampanje til kr 0: parkeringsvarmer, varme i baksete og delingsnett

Bilen vil da se slik ut som på bildet ☺ Interiøret er i sort alcantara/skinn med sportseter. Gleder meg til en bil uten altfor mange chrom detaljer....

 

Leveringstid er vistnok som normalt 3-4 mnd.

SkodaWallpaper-1.png

SkodaWallpaper-2.png

Endret av Stardustsilver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...
På 24.9.2020 den 19.05, Stardustsilver skrev:

"Bilhold" appen til Møller ble i går oppdatert til at bestilt bil er 2021 mod. 2.0 TDI 200 Hk.

Selv om det er lang ventetid, så er det positive at med nyere og renere motor, så blir avgiftene lavere, og bilen billigere☺

Det er jo konge, for jeg kikket litt på spesifikasjonene. Og ser ut til at 200hk motoren, går 0-100 på over 1 sekund kjappere enn 190hk. Og, det er jo ganske mye, for å si det slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
3 timer siden, Stardustsilver skrev:

Bilen forlot fabrikken i går ☺ Ventetiden er lang nok nå....

Så moro :)

fikk du noen gang vite produksjonsuke som var planlagt? Jeg har ikke hørt noe fra selger enda på min, men planlagt produksjon uke 45 når jeg bestilte. Så, tenkte jeg skulle ringe og høre imorgen, om det er noen oppdateringer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da snakket jeg nettopp med min selger, da fikk jeg beskjed om at bilen var i produksjon nå, ferdig begynnelsen av neste uke og blir sendt oppover til bremerhaven :) Han mente at bilen burde være klar for utlevering andre uke av desember... :) 

Du får holde oss oppdatert på hvordan bilen ligger an, litt spennende dette her :) 

  • Lik 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
18 timer siden, Marius skrev:

Hei,

Hvordan går det her, har det blitt noe bil på deg @Stardustsilver ? :) 
Snakket nettopp med selger igjen, bilen min er kommet til Oslo tidligere i uken.
Venter kun på transport til Skien. Så blir det utlevering lløpet av neste uke :D 

Spennende. Har ikke hørt noe mer fra min forhandler. Bilen forlot fabrikken 4.nov, så det bør ikke være lenge igjen. Ventet over 6 mnd nå 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Stardustsilver skrev:

Spennende. Har ikke hørt noe mer fra min forhandler. Bilen forlot fabrikken 4.nov, så det bør ikke være lenge igjen. Ventet over 6 mnd nå 🤔

Såpass ja, litt dårlig av forhandler å ikke informere.... :/ 
Selv om det er jeg som ringer å "maser" på min selger.... For å få oppdateringer.
Bilen min kom til Bremerhaven den 19.November. Så det gikk veldig fort å få den over til Norge, så din burde jo også være i Norge allerede..... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag ble endelig bilen utlevert til meg. Nesten 7 mnd ventetid er over. La inn bestilling i mai på en 2020 Sportline 2.0 TDI 190 hk. Utlevert bil ble da en 2021 Sportline 2.0 200HK, er fornøyd med oppgraderingen, og lavere pris som følge av lavere avgifter på ny og renere motor. Så jeg føler jeg fikk igjen for ventetiden. Nå skal kvelden tilbringes med innstillinger i menyene på bilen og montering av dashbord kamera. Bilder av bilen får komme når søla forsvinner fra veiene ☺

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stardustsilver skrev:

I dag ble endelig bilen utlevert til meg. Nesten 7 mnd ventetid er over. La inn bestilling i mai på en 2020 Sportline 2.0 TDI 190 hk. Utlevert bil ble da en 2021 Sportline 2.0 200HK, er fornøyd med oppgraderingen, og lavere pris som følge av lavere avgifter på ny og renere motor. Så jeg føler jeg fikk igjen for ventetiden. Nå skal kvelden tilbringes med innstillinger i menyene på bilen og montering av dashbord kamera. Bilder av bilen får komme når søla forsvinner fra veiene ☺

Gratulerer så mye med ny bil :) 
Endelig!!! 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Marius skrev:

Kjempe flott bil!! :)

Er du fornøyd så langt?

Her er det 7,5+ og regn, regn og atter regn... tror ikke vi har hatt 1 dag med sol siden november nå... :(

Veldig fornøyd. Passerte 1000km etter en tur på 42 mil i dag. Veldig behagelig å kjøre. En god oppgradering fra min Octavia Scout . Målte et forbruk på 0,58 l pr mil på første tanken. Da mye kjørt på våt vei og i snøslaps.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

1mnd med bilen. Godt fornøyd etter 2900 km. Diesel fobruket er noe høyere en den gamle octavien, men det er vel som forventet. Super bil å kjøre, god komfort, sprek motor, stillgående, du hører knapt at du kjører diesel.  Det som er litt uvant er DSG kassa på denne mot min gamle Octavia, den girer litt høyt. Dette påvirker hastighet når man kjører på adaptive cruise, hastigheten faller med 5 km før den girer ned, så den er faktisk ganske ujevn på hastighet ved bruk av cruise kontroll. Skoda har på denne også programmert inn en Eco funksjon,  så fort du slipper gassen og bilen triller, så kobler den ut av gir, dropper turtallet og triller. Dette gjør at du må bremse mer enn normalt, da den ikke har noe motorbrems. Det å gå fra Octaviaen til denne har vært en stor oppgradering, nyter hver mil ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Stardustsilver skrev:

1mnd med bilen. Godt fornøyd etter 2900 km. Diesel fobruket er noe høyere en den gamle octavien, men det er vel som forventet. Super bil å kjøre, god komfort, sprek motor, stillgående, du hører knapt at du kjører diesel.  Det som er litt uvant er DSG kassa på denne mot min gamle Octavia, den girer litt høyt. Dette påvirker hastighet når man kjører på adaptive cruise, hastigheten faller med 5 km før den girer ned, så den er faktisk ganske ujevn på hastighet ved bruk av cruise kontroll. Skoda har på denne også programmert inn en Eco funksjon,  så fort du slipper gassen og bilen triller, så kobler den ut av gir, dropper turtallet og triller. Dette gjør at du må bremse mer enn normalt, da den ikke har noe motorbrems. Det å gå fra Octaviaen til denne har vært en stor oppgradering, nyter hver mil ☺

Hei,

Godt du er fornøyd med bilen, det er jeg også ;) 
Anng. Eco funksjonen. hvis du bare berører bremsepedalen, så går den ikke i ecomodus igjen, før du har gitt gass og sluppet pedalene igjen ;) 
 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

1 år med bilen, passert 35000 km. Ingen problemer med bilen så langt. Diesel forbruket har stabilisert seg på rundt 0,57- 0,59 l pr mil. Det eneste negative er oljeforbruket. Den bruker ca 0,5 l pr 8000 km. Vekstedet mener det er normalt, men at det kan gå noe ned over tid. Skulle gjerne hatt noe smalere vinterhjul, 235 flyter godt i løssnø, og her på Innlandet kjører jeg på en del snødekte veier. Octavian var nok en litt bedre vinterbil, men alt blir jo en vanesak ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...