Gå til innhold
oriv

Hva tror dere om disse felgene på kvit sportline


Anbefalte innlegg

Det var tøffe felger!  De er VELDIG åpne i designen, men jeg tror de blir pene til bilen. MEN: Du får veldig innsyn til skiver og kalipere, så hvis du velger 20" tror jeg skivene vil virke små i forhold til felgdiameteren. Jeg tror jeg ville ha sjekket litt først, hvis mulig. Det er jo selvfølgelig smak og behag, men jeg synes ikke det ser ikke bra ut hvis bremseskivene blir for pinglete inni hjulene......

Men begge passer til bilen (hvis de tåler vekten av bilen). Hva slags dekkdimensjon tenker du da, 235/40-19 og 235/35-20?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heilt enig med det for store felger i forhold til bremeskivene. Tenker 19'' felgene, tror 20'' vil blir litt hardt å køyre på. Lite gummi og middels gode veier er dårlig kombo 😬

Tenker 245/35-19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

245/35 har litt mindre gummihøyde enn de originale 235/40 dekkene. Men det er du kanskje klar over.

Hva slags hjul er det forresten på bilen nå?

Et par andre ting når du går bort fra originale felger: Du må kanskje ha løse senterringer for at de skal passe på navet. Og kanskje andre hjulbolter. Det er ok, men litt kluss å passe på.

En annen ting er at du lovlig kan endre sporvidden på bilen med totalt +/-15 mm, dvs at felgenes innpress kan være 7,5 mm forskjellig fra det som står i vognkortet. Det er mye som går an, men det kan være verdt å sjekke så du ikke "går på en smell" der.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja blir litt mindre gummi enn orginalt, men trur ikkje det skal vere avskrekkende forskjell🤔 er originale 235/40-19 men Bridgestone dekk.

Skal vere samme diameter mot navet på de felgen som originalt, så slipper heldigvis senterring 🙏

I vognkort står det inpress på 40, så med de nye felgene forandrer eg det med 5mm på kvar side. Har passet på å vere  ''lovlydig''😬  de originale felgene har innpress 44, så blir ein del forandring i sporvidde i forhold til de. ☺ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...