Gå til innhold
Eirikly

Skoda octavia scout 150


Anbefalte innlegg

Hei, 

Har nettopp kjøpt min første bil. Det er en 2016 modell Skoda octavia scout med 150hk diesel motor. Bilen er gått 41000km. Det jeg lurer på er om noen har opplevd problemer med denne bilen mekanisk eller teknisk. Er det noe jeg bør følge ekstra med på?  Har selv tenkt å beholde bilen i 5-10år så har et ønske om at den skal vare så lenge som mulig.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt olje på DSG kasse, bytt olje på Haldex og bytt også olje på både fremre -og bakre diff, samt rens av sil på Haldex.
Enkelte ting her er ikke en del av serviceprogrammet og er noe en spesifikt må be om at de gjør ekstra (mot ekstra betaling selvfølgelig), og det er faktisk ganske viktig at gjøres for å ikke få fremtidge problemer med 4x4 systemet.

Om du har panoramasoltak, så bed dem også rense dreneringskanalene til dette, for det er heller ikke en del av serviceprogrammet og vil kunne gi deg vannlekkasje om de tetner.

Følg også litt med på evt «lakkbobler» som kan indikere «zinkslipp», skal du få dekket noe slikt på garantien, så kan det ikke ha gått hull på «lakkboblene».

Ellers blir det meste fulgt godt opp om du følger bilens serviceprogram :) 

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...