Gå til innhold
sibjo

SOS FEIL Kodiaq18


Anbefalte innlegg

Hei!!

I sommer fikk vi våres Kodiaq, rett føre ferien!

Vi hadde ventet i ukesvis på bilen, forsinkelse etter forsinkelse dukket opp... Dagen var kommet og vi kom til forhander for å hente bilen, kikka inn for å se vidunderet som stod bak glassdøra.. fikk en kjempegod omvisning fra selger i bilen om hva alt var og hvordan det brukes.

Starter opp og skal kjøre de første meterene.... PLING!! SOS NØDANROP. VERKSTED! Selger og et par andre bruker en god times tid med pc og styrer på inne i bilen, men nei.. Vi reiser med bilen slik den er, feilen kommer og går på ferieturen... ganske plagsomt da denne enhenten som styrer dette kobler også ut bluetooth så ingen musikkstreaming eller anrop..

Det blir time på verksted.. enheten som styrer denne funksjonen mister kontak, men den er nå prøvd mange ganger og virker som den skal.. Supert:) ..  neste dag, PLING!!

Ny time på verksted, konkluderer med fabrikk at enheten som skal styre dette er gåen og ny blir bestillt..  Ny time om 2 uker.

Verksted time nr3 Endelig skal det bli slutt på dette... Beskjeden vi får er at eneten er byttet og vi finner ingen feil nå... knall!! Etter 100M..... PLING!!! Inn på kundemottak viser bilde av at feilen nok en gang er der. Etter en stund får jeg beskjed på mail om at det er funnet samme feil på en bil i Tyskland som det jobbes med for å finne ut av hva som kan være problemet... vi tar kontakt....

 

Så mitt håp er at det kanskje finnes en sjel her inne som har slitt med det samme og kan komme til hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ett inlegg i Skoda-gruppen på Facebook som hadde samme problem, men det ble aldri fulgt opp med utfallet. En annen bruker kommenterte:

Sitat

Naboen har hevet kjøpet på grunn av denne feilen og bestilt ny bil så de har problem på enkelte av bilene! jeg har hatt min Kodiaq nå i 1 år og ikke hatt problem så ta kontakt med de der du kjøpte bilen og be om hva dette er for noe

En tråd på Briskoda som går på litt av det samme: https://www.briskoda.net/forums/topic/437853-skoda-sos-error/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har samme problem på min. Hentet den i midten av august, og allerede samme dag startet de problemene der. Hadde den inne ganske kort tid etterpå, men hun som etterhvert ringte var tydelig misfornøyd med at de hadde brukt en dag på diagnose uten å finne feil. De fant heller ikke spor av at denne feilen hadde vært det, til tross for flere bilder og videoer.  Kom ikke så langt med det den gang. 

Har hatt det noen ganger siden. Mulig det kan løses med en SW-oppgradering, men det er jo ikke tilgjengelig pt. Hadde tenkt å følge det opp utover høsten. Sørger for å ta bilder og film hver gang det skjer for dokumentasjon. 

Har også opplevd at traffic jame assistant har koblet inn helt umotivert, og skvetter godt av den pipelyden. 

Husker ikke helt hvor jeg leste om noen som hadde samme problem, og de fikk løst det ved å flushe SW på bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte på verksted å oppdatere sw ja. Kartoppdateringer går greit å gjøre selv.  Jeg vet ikke når denne  oppdateringa kom. Men da jeg ringte om problemet for kanskje en måned siden, sa de at dette nok ble retta av en oppdatering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Tok det så lang tid før du fikk time? Eller ble du kalt inn når de hadde en oppdatering?

Jeg bor nokså langt unna verkstedet, så det var praktiske grunner til at jeg drøyde litt. Vurderte også at dette var en feil jeg kunne kjøre med.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Liten uppdate.

Bilen ble levert inn til verksted hos forhandler 1.10-18 og idag fikk vi bilen tilbake....

Det som dem først prøvde var å "fjern" feilsøke sammmen med fabrikk, det ble deretter byttet radioenehet og utført noe testing av bilen før dem kunne si seg fornøyd og levere ut bilen til meg, men at dem ikke viste 100% sikkert om feilen var borte.

Endret av sibjo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...