Gå til innhold
Frey

Euro NCAP Octavia Scout 2011


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en brukt Octavia Scout 2011 og sjekket Euro NCAP for å se testresultater. Fant test fra 2013 som jeg antar gjelder fra da og fremover, samt en test fra 2004.  Har det ikke blitt testet mellom 2004-2013? Hva betyr i så fall det, at karosseriet ikke ble oppgradert ila disse årene? Syns liksom det var litt skuffende å se at den ''bare'' fikk 4 stjerner i 04, selv om jeg ikke har helt oversikt over hva den ene siste stjernen utgjør. Men har tenkt at når jeg først skal kjøpe brukt bør jeg velge en med 5 stjerner, siden det virker som de fleste har det. 

Har spurt forhandler om dette uten at de kunne svare, og finner ikke svar når jeg søker på nett. Er det noen Skoda kjennere her som kan hjelpe meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok heller funnet en med 5 stjerner, men du må se på hva de gir stjerner for. Bilen i seg selv kan være kollisjons sikker,  men kan ha mistet en stjerne for f.eks dårlig fotgjenger beskyttelse o.l. Fant en gammel tråd på Briskoda hvor de har diskutert dette.

https://www.briskoda.net/forums/topic/210411-4-stars-in-euro-ncap-safe-family-car/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Stardustsilver skrev:

Jeg ville nok heller funnet en med 5 stjerner, men du må se på hva de gir stjerner for. Bilen i seg selv kan være kollisjons sikker,  men kan ha mistet en stjerne for f.eks dårlig fotgjenger beskyttelse o.l. Fant en gammel tråd på Briskoda hvor de har diskutert dette.

https://www.briskoda.net/forums/topic/210411-4-stars-in-euro-ncap-safe-family-car/

Takk for svar og link, det var hjelpsomt:) Jeg har sett noen 2011 mod som har sideairbags som utstyr, mens andre ikke. Ut ifra det jeg har klart å lese meg til, var dette en av forandringene som kom i 2013 - at standard sikkerhetsutstyr også inkluderte endel ting som frem til da var tilleggsutstyr. Mulig det er grunnen de fikk 4 stjerner frem til 2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...