Gå til innhold
Joakim Stave

Amundsen vs Columbus infotainment


Anbefalte innlegg

Skal bestille meg en Skoda Superb IV Sportline. Det meste er klart, men greier ikke bestemme meg for om jeg skal oppgradere fra Amundsen MIB3 infotainment til Columbus MIB3. Liker godt at det er hjul for å styre volumet på Amundsen samt menyknappene. Men er det noen større forskjeller som folk kjenner til ?

image_17.jpg

SUPERB_iV_072-1440x960.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Superb Sportline i bestilling (bestilt i mai), og valgte Amundsen, kunne ikke se hva jeg fikk ekstra for den summen som oppgraderingen til Columbus koster. Hvis du bestiller bil nå , så vil vel du også garantert få en 2021 modell, og der er infotainment systemet av en ny og oppgradert versjon 

https://www.skoda-storyboard.com/en/press-releases/skoda-karoq-kodiaq-and-superb-begin-2021-model-year-with-new-infotainment-generation/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. 

Greier ikke helt selv å se noen forskjeller på desse to systemene, heller ikke forhandler er helt sikker pga. den nye softwaren som er i 2021 modellene. Om det bare er 1.2 tommer som er forskjellen, blir det enklere å velge.

Selv om jeg har en forkjærlighet for store skjermer 😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Columbus ligger kartdata lagret på internharddisk. Amundsen er du helt avhengig av sdkort på navi. Er flere forskjeller, uten at jeg er 100% sikker på hva det er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer info her, ser også ut som Superb iv allerede har nye Amundsen/Columbus som andre Superb versjoner ikke har. På Columbus kan du vel også splitte bildet i displayet mellom forskjellige "apper" samtidig. 

https://www.skoda-auto.com/world/connectivity

Endret av Stardustsilver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...