Gå til innhold
Espen

CarPlay problemer


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skrev et innlegg på siden om Kodiaq, men der var det ikke så mange som hadde problemer med CarPlay, så jeg tenkte å høre på generelt nivå.

Verdt å nevne at jeg har Amundsen og ikke Colombus, kanskje.

CarPlay kan av og til ikke starte.

CarPlay kan av og til slå seg av for deretter å koble seg på igjen.

CarPlay kan skru seg av og ikke skru seg på igjen.

Dersom jeg trekker ut ledningen fra USB etter at noe av dette har skjedd, så vil den nesten alltid starte. På de 10 md jeg har hatt bilen har jeg hatt to forskjellige iPhoner og fire forskjellige ledninger.

Det kan også være litt problemer med å koble telefonen med Bluetooth.

Ryggekamera skrur seg ikke på. Noen ganger skjer det ikke noe, andre ganger viser den konturen av hele bilen med slike merker for sensorer rundt om.

Radioen står på, men når jeg skal regulere lyden så indikerer den at det er telefonlyden som skal reguleres.

Noen ganger tar det veldig lang tid før radioen skrur seg av. Jeg skrur av tenningen/bilen, åpner døra, det virituelle dashbordet indikerer at bilen er skrudd av, men radioen står på fremdeles en stund. noen ganger med mørk Amundsenskjerm andre ganger med radioskjermen på.

Av og til kan jeg ikke skifte kanal, selv om jeg trykker på de forskjellige kanalknappene.

Klokka kan plutselig vise 1 time feil.

Verkstedet har allerede byttet infotainmentskjerm. For bak denne skjermen så sitter det en «hjerne» som styrer. Men jeg synes ikke det har blitt så mye bedre. 

 

Dette er jo en ny bil, og slikt skal jo ikke forekomme, synes jeg.

indikerer_lyd_på_telefon_selv_om_Amundsen_viser_radio.jpg

ingen ryggekamera 3.JPG

Ingen ryggekamera 4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ”godt” å se at andre også har problemer. Har mye av samme problemene som deg. Har en 2020 Kodiaq. 
Har flere ganger opplevd at CarPlay kobler inn og ut, samt at den ikke vil starte. Har også opplevd ved et par anledninger at ryggekameraet ikke starter. 
En annen ting som irriterer meg er at et pr ganger når jeg rygger bilen inn i garasjen kommer en slags nødmodus, der det piper høyt og bilen bremser. 
 

Når det kommer til iPhone-problemet bruker jeg iPhone 11 pro, mens fruen bruker iPhone X. Ingen forskjell der. Akkurat når det kommer til CarPlay tror jeg det er et VAG-problem, da jeg har nøyaktig samme problem i min 2019 Transporter T6. Har ikke hatt Skodaen inne på verksted for dette enda, men Transporteren har vært inne flere ganger. Tror ikke de har noen løsning...

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2020 den 7.46, Turbokjetil skrev:

Har ikke hatt Skodaen inne på verksted for dette enda

Det blir spennende å høre hva verkstedet sier til dette. Nå er det jo snart en kjent feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I morgen skal jeg på Møller og bytte en DAB forsterker som sitter inne i bakluka. Møller hadde bilen inne og lånte en slik forsterker fra en annen bil og sa at det løste problemet. Så får vi se...

De andre problemene skylder Møller på iOS. Møller venter på iOS 14 og håper at det da skal løse seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...