Gå til innhold
Marius

Marius's Superb L&K 2.0 TDI 200hk 4x4 DSG 2021


Anbefalte innlegg

Hei alle,

Da gikk det inn bestilling hos forhandler igår, på nye Superb L&K 2.0TDI 200hk 4x4 2021 modellen.
Antatt levering ca uke 52 i år, men muligens før, stod noe om uke 45 i systemet til selger også. Så, vi krysser fingrene :) 

Denne gangen gikk man for Lava Blue, med orginale 18" felger og 17" vinterfelger, med Nokian piggfri.
Valgte litt ekstra utstyr også, tiltross for at L&K har mye fra før.
Gikk for oppvarmet frontrute, Norgespakke og komforpakke. :)

Mer informasjon kommer! Det gledes.

@Superb lll Frister kanskje med en fornyelse igjen snart? ;) 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bestilling av ny bil @Marius :) 

Ser ut til at du har bestilt deg en versjon av denne bilen omtrentlig som jeg ville ha gjort det selv :) 

Spennende farge du har valgt denne gangen, den er ikke så ofte benyttet på Superb i området her jeg bor, jeg ser den mest på Kodiaq her.

Joda en kan jo alltids ønske seg en ny/annen bil, men tiden er ikke der akkurat nå for min del.
Ellers så har jeg jo fremdeles et ønske om ny Superb 2,0/272hk 4x4, men fremdeles er både «sparegrisen» og fruen ikke helt enig med meg i det........ ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superb lll skrev:

Gratulerer med bestilling av ny bil @Marius :) 

Ser ut til at du har bestilt deg en versjon av denne bilen omtrentlig som jeg ville ha gjort det selv :) 

Spennende farge du har valgt denne gangen, den er ikke så ofte benyttet på Superb i området her jeg bor, jeg ser den mest på Kodiaq her.

Joda en kan jo alltids ønske seg en ny/annen bil, men tiden er ikke der akkurat nå for min del.
Ellers så har jeg jo fremdeles et ønske om ny Superb 2,0/272hk 4x4, men fremdeles er både «sparegrisen» og fruen ikke helt enig med meg i det........ ;) 

Takk ! :) 

Fargevalg var en lang vurdering, gikk først for Racing blue, men... Ombestemte meg etter noen timer og havnet på Lava Blue, fin mørkeblå farge :) Har ikke sett mange Superb her heller, med den fargen, så blir spennende. (Hjertet mitt sa Quartz grey denne gangen også, men samboer var ikke helt enig, selv om det er kun jeg som skal kjøre bilen, da hun har egen bil)

Kunne gjerne tenkt meg 2.0bensin jeg også, men med startpris på 626900,- Så, er det liksom ikke verdt det :P 
Denne ble "dyr" nok den, endte opp på en pris så jeg kunne vurdert veldig mye annet på markedet for å si det slik... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2020 den 14.20, Marius skrev:

Hei alle,

Da gikk det inn bestilling hos forhandler igår, på nye Superb L&K 2.0TDI 200hk 4x4 2021 modellen.
Antatt levering ca uke 52 i år, men muligens før, stod noe om uke 45 i systemet til selger også. Så, vi krysser fingrene :) 

Denne gangen gikk man for Lava Blue, med orginale 18" felger og 17" vinterfelger, med Nokian piggfri.
Valgte litt ekstra utstyr også, tiltross for at L&K har mye fra før.
Gikk for oppvarmet frontrute, Norgespakke og komforpakke. :)

Mer informasjon kommer! Det gledes.

@Superb lll Frister kanskje med en fornyelse igjen snart? ;) 

Gratulerer.  Jeg bestilte min Superb Sportline i mai, og har enda ikke fått bekreftet bygge dato. Det eneste jeg nå vet er at det blir en 2021 modell, da 200Hk TDI motorene skulle bygges med f.o.m. denne uka her. Skal se du får bilen din før jeg får min. Begynner å bli lang ventetiden nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Stardustsilver skrev:

Gratulerer.  Jeg bestilte min Superb Sportline i mai, og har enda ikke fått bekreftet bygge dato. Det eneste jeg nå vet er at det blir en 2021 modell, da 200Hk TDI motorene skulle bygges med f.o.m. denne uka her. Skal se du får bilen din før jeg får min. Begynner å bli lang ventetiden nå. 

Takk, takk :) ja, prisene på nye motorene kom på fredag som var. 

Du ble nok berørt av covid-19 nedstenging på fabrikken. Dem hadde vel 1 mnd tror jeg det var tidligere i sommer. Håper jo jeg får den så tidlig så mulig :)

positivt for deg, er jo at du får 2021 modell, med ny motor, nytt ratt, MIB3 osv. Selv om det blir lang ventetid :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja fargevalg er aldri en enkel sak ;) 

Selv har jeg hatt ønske om Business Grey metallic om jeg skulle bestille en ny Skoda Superb i dag, men etter at Race Blue metallic nå er tilgjengelig på Superb, så er jeg jammen ikke helt sikker lenger........
Tror nok likevel at jeg hadde blitt for «pinglete» og tatt det trygge valget med Business Grey metallic, men hadde muligens gått for Sportline i stedet for L&K som jeg har i dag, men helt sikker på det er jeg heller ikke ;) 
Årsaken til det er at jeg ikke er noen tilhenger av alle chrome-detaljene på L&K (eller Style), og så ønsker jeg Alcantara seter i stedet for skinnseter, og akkurat det har jeg blitt enda mer sikker på etter mitt første år med skinnseter i min Superb.......

Lava Blue metallic er en stillig farge, det er det ingen tvil om, så denne Superben blir du nok meget fornøyd med @Marius :)

De forandringene jeg hadde tatt i forhold til din bestilling er 19" sommerhjul (fordi jeg ikke liker hverken de tidligere -eller det nye 18" felgdesignet til Superb L&K), men det er jo opptil enhver hva en synes om det :) 
Ellers så hadde jeg også tatt med gir-paddles på rattet, men det er det eneste også, for som du allerede har skrevet her @Marius så er jo Superb L&K utgaven virkelig fylt opp med utstyr, og noe av det er jo heller ikke tilgjengelig på hverken Style eller Sportline som tilleggsutstyr.

Får håpe at ventetiden din ikke blir for lang @Marius, for å vente på en bestilt bil er ikke det artigste som finnes.........
Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2020 den 19.59, Superb lll skrev:

Hehe, ja fargevalg er aldri en enkel sak ;) 

Selv har jeg hatt ønske om Business Grey metallic om jeg skulle bestille en ny Skoda Superb i dag, men etter at Race Blue metallic nå er tilgjengelig på Superb, så er jeg jammen ikke helt sikker lenger........
Tror nok likevel at jeg hadde blitt for «pinglete» og tatt det trygge valget med Business Grey metallic, men hadde muligens gått for Sportline i stedet for L&K som jeg har i dag, men helt sikker på det er jeg heller ikke ;) 
Årsaken til det er at jeg ikke er noen tilhenger av alle chrome-detaljene på L&K (eller Style), og så ønsker jeg Alcantara seter i stedet for skinnseter, og akkurat det har jeg blitt enda mer sikker på etter mitt første år med skinnseter i min Superb.......

Lava Blue metallic er en stillig farge, det er det ingen tvil om, så denne Superben blir du nok meget fornøyd med @Marius :)

De forandringene jeg hadde tatt i forhold til din bestilling er 19" sommerhjul (fordi jeg ikke liker hverken de tidligere -eller det nye 18" felgdesignet til Superb L&K), men det er jo opptil enhver hva en synes om det :) 
Ellers så hadde jeg også tatt med gir-paddles på rattet, men det er det eneste også, for som du allerede har skrevet her @Marius så er jo Superb L&K utgaven virkelig fylt opp med utstyr, og noe av det er jo heller ikke tilgjengelig på hverken Style eller Sportline som tilleggsutstyr.

Får håpe at ventetiden din ikke blir for lang @Marius, for å vente på en bestilt bil er ikke det artigste som finnes.........
Lykke til :) 

Iforhold til chrome lister vs sorte detaljer på bilen, så må jeg på en måte si meg enig i at den ser bedre ut med sorte detaljer.
Men, jeg er ihuga fan av veldig mye utstyr :P Sportline er kjempe tøff! Men, når du ender opp med èn pris på ganske så mye mer, enn L&K med nesten samme utstyr, så... Var på en måte valget enkelt. Da jeg syntes prislappen ble høy nok, til å være kun èn bil :) 
Gir-paddles gadd jeg rett og slett ikke denne gangen, har det på Octavia'en min, og kan telle på 2 hender hvor mange ganger jeg har brukt dem.. :P Ja, Lava Blue metallic er en stillig farge, håper jeg blir fornøyd :) 


Jeg venter ikke noe særlig enda, men... Uke 45 er jo 1 mnd unna nå, og det er da selger snakket om at den skulle bli produsert... Med antatt levering uke 52 :P  Så, skal ikke se bort ifra at i uke 46, blir det litt mas på selger, for å høre om det har skjedd noe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Lava blue på min Kodiaq. Den skifter litt karakter avhengig av lyset. Det er synd at den nye Enyaq ikke leveres (ennå?) i denne fargen. 

Hvor mange Skodaer har du hatt, Marius?

Endret av tobor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, tobor skrev:

Jeg er veldig fornøyd med Lava blue på min Kodiaq. Den skifter litt karakter avhengig av lyset. Det er synd at den nye Enyaq ikke leveres (ennå?) i denne fargen. 

Hvor mange Skodaer har du hatt, Marius?

Hei! :) 

Det høres bra ut! Satser på at det blir bra på Superb'en også! ;) 
Usikker på om Enyaq er å få tak i med denne fargen, men, er jo forholdsvis lang levering på disse også.

Det blir min andre skoda. Kom fra audi før jeg havnet på skoda ! :) 
Octavia'n forsvinner selvfølgelig når Superb'en kommer! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2020 den 14.20, Marius skrev:

Hei alle,

Da gikk det inn bestilling hos forhandler igår, på nye Superb L&K 2.0TDI 200hk 4x4 2021 modellen.
Antatt levering ca uke 52 i år, men muligens før, stod noe om uke 45 i systemet til selger også. Så, vi krysser fingrene :) 

Denne gangen gikk man for Lava Blue, med orginale 18" felger og 17" vinterfelger, med Nokian piggfri.
Valgte litt ekstra utstyr også, tiltross for at L&K har mye fra før.
Gikk for oppvarmet frontrute, Norgespakke og komforpakke. :)

Mer informasjon kommer! Det gledes.

@Superb lll Frister kanskje med en fornyelse igjen snart? ;) 

Min bestilte Superb har også fått produksjonsuke 45 nå. Trolig 200HK Superb uke ☺

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...