Gå til innhold
Vandreren

Bestilt Enyaq 80x


Anbefalte innlegg

Har bestilt en slik selvom ventetiden blir et år. Synes i grunnen også at den var litt kjedelig og lik Kodiaq  som jeg har nå. Var veldig i tvil, mye kan skje på et år. Usikkerhetsmomentene jeg tenker på er:

Hva skjer med avgiftene i 2021?

Hva skjer med batteriteknologi og dermed rekkevidde fremover? 

Hvilke andre SUV'er med firehjulstrekk dukker opp ila. 2021?

Men skal man alltid vente på det nyeste så får man jo aldri kjøpt seg noe 🤔

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått noen antydning av når bilen kan leveres?

Jeg er enig i at  ENYAQ på mange måter ligner KODIAQ, men jeg synes ikke det er kjedelig.  Kodiaq er en kjempebil og at noe lignende blir tilgjengelig som Elbil er flott. Men det er noen små minuser som lav tilhengervekt, manglende ventilasjon i forseter og et begrensa fargeutvalg. I tillegg den generelle usikkerheten som følger av å binde seg i en kontrakt så lenge på forhånd. Av andre forum forstår jeg at leverandøren helgarderer seg i forhold til kunden. 

Derfor sitter jeg på gjerdet. Har også en køplass mellom 13 og 14 000 så det går vel en tid til jeg kan bestille i alle fall.   Og det er mye annet å velge i dersom en skal over på El-bil med 4x4 som for meg er et must: Tesla Y, Mercedes, Audi og VW har gode alternativer så vidt jeg forstår, i alle fall ett år fram i tid. Jeg tror ikke det skjer noe med avgiftene i 2021, men vi får vite regjeringas standpunkt til det den 7. oktober. Men jeg er mer usikker på 2022. Det vil sjølsagt bli et kjemperush på El-bil i månedene før evt innføring av moms. Da kan du ha gjort lurt i å bestille allerede nå med tanke på å få bil i 2021. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2020 den 11.59, tobor skrev:

Har du fått noen antydning av når bilen kan leveres?

Jeg er enig i at  ENYAQ på mange måter ligner KODIAQ, men jeg synes ikke det er kjedelig.  Kodiaq er en kjempebil og at noe lignende blir tilgjengelig som Elbil er flott. Men det er noen små minuser som lav tilhengervekt, manglende ventilasjon i forseter og et begrensa fargeutvalg. I tillegg den generelle usikkerheten som følger av å binde seg i en kontrakt så lenge på forhånd. Av andre forum forstår jeg at leverandøren helgarderer seg i forhold til kunden. 

Derfor sitter jeg på gjerdet. Har også en køplass mellom 13 og 14 000 så det går vel en tid til jeg kan bestille i alle fall.   Og det er mye annet å velge i dersom en skal over på El-bil med 4x4 som for meg er et must: Tesla Y, Mercedes, Audi og VW har gode alternativer så vidt jeg forstår, i alle fall ett år fram i tid. Jeg tror ikke det skjer noe med avgiftene i 2021, men vi får vite regjeringas standpunkt til det den 7. oktober. Men jeg er mer usikker på 2022. Det vil sjølsagt bli et kjemperush på El-bil i månedene før evt innføring av moms. Da kan du ha gjort lurt i å bestille allerede nå med tanke på å få bil i 2021. 

Den er lovet levert siste halvår i 2021, jeg hadde køplass 4569 . Jeg må ha 4-hjusdrift og vil ikke tilbake til "sedan" etter å ha eid  SUV'er som Tiguan og nå Kodiaq. Tilhengerfeste er også et must og da er det ikke mye å velge i. Ser at Volvo kommer med XC40 men denne har (riktignok marginalt) kortere rekkevidde enn Enyaq.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...