Gå til innhold
Andre Reitan

Vinterfelger til sportline 4x4 19mod


Anbefalte innlegg

52 minutter siden, Andre Reitan skrev:

Hei. Kjøpte nylig en demobil fra forhandler og fikk med noen vinterdekk fra 2015🙈 klaget på det selvfølgelig og fikk ny gummi. Men så kommer spørsmålet, dette kan da ikke være orginalfelger til en sportline 2019 mod?  Jeg tror dem har sendt med feil felger?

20201017_174207.jpg

Hei,

2015 gummi var nok noe gammelt å få med ja... men, vinterfelgene velger man jo selv, når man bestiller bilen, evt i etterkant. Så, det kan godt hende at disse er brukt med bilen fra den var ny.. men, litt mistenkelig med 2015 gummi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som @Marius skriver så er det helt og holdent opp kjøper hvilke felger og dimensjon en velger som vinterhjul, her er det ingen fasit. Det som kanskje betyr mest for de fleste er vel muligens prisen for komplette vinterhjul (dekk og felg), for de originale Skodafelgene er alt annet enn billige. Så jo mindre dimensjon felgene -og dekka har, jo rimeligere blir prisen for dem.
Jeg forhørte meg på prisen for originale 19" Skodafelger til min L&K utgave Trinity i Antrasit metallic og børstet alu, og de kostet ikke mindre enn 8.500,- pr.felg!!!
Det stod Pegasus (antrasit og børstet alu) 18" på Superb L&K jeg kjøpte i fjor sommer som sommerhjul, men måtte jo bare ta det bilen ble levert med fra fabrikk, siden jeg kjøpte en utstillingsbil........
Den bilen var det ikke noen vinterhjul til, så da kunne jeg selv velge hvilke felger jeg ville ha, og da valgte jeg Modus 18" som vinterfelg 

Når det gjelder bilen du har kjøpt hos dem og de medfølgende vinterhjula, så virker det jo nesten som om de bare har sendt med noen hjul de hadde liggende, og det blir vel nesten bekreftet i form av dekkenes alder.........
For dette er ikke felger som kler en Sportline så veldig godt etter min mening, men igjen, det er jo opptil de som bestiller bil/vinterhjul som bestemmer hvilke vinterfelger de ønsker.
Om jeg hadde bestilt meg en ny Sportline i dag så hadde nok jeg personlig valgt enten Vega (som er på det vedlagte bildet) eller Supernova.

Her har du hvilket ekstrautstyr og bl.a. hvilke felger som er tilgjengelig til Superb i dag fra forhandler,

https://az749841.vo.msecnd.net/sitesnbno/alv1/1007f646-93c4-4f89-93fe-6b33a997f1a1/SUPERB-tilbehor.c0221a2dc8064cc6a77178b5f92c0843.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...