Gå til innhold
Sylfest

Bremseveskeskift


Anbefalte innlegg

Hei

Min første Skoda, en Yeti skal nå inn på "Inspeksjon".  Verkstedet foreslår skifte av bremseveske. Da jeg kjøpte den for et år siden ble dette utført

i følge en "Servicepunktliste" som fulgte bilen.  Kun kjørt 6000km etter dette.  Følger ikke servicehefte med denne bilen, men skulle tro det holdt med skifte

annet hvert år eller hva? På volvo er det 2 år,

Takker for innspill. Ellers er jeg veldig fornøy med min Yeti !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Yeti spain skrev:

Det normale er hvert 2år...ihvertfall  på mine biler og den jeg har nå. Det er nå engang du som bestemmer dette 😀

Takker og bukker. Var litt usikker da det er min første Møller bil. Tidligere biler har jeg har hatt har gått både 2 til 5 år uten at det har skapt problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hva betyr DOT 3, DOT 4, DOT 5 og DOT 5.1 klassifisering på bremsevæske? Og kan  disse blandes?
Svar:
De forskjellige DOT (Department Of Transportation) klassene angir nedre grense for kokepunkt for bremsevæska. DOT 3 kan blandes med DOT 4, og disse kan også blandes med DOT 5.1.

DOT 5 er silikonbasert og KAN IKKE BLANDES med noen av de andre.

Her er en link som gir god informasjon om bremsevæske. Bl.a om å sjekke fargen på den. Det kan bety at bremseanlegget må sjekkes uavhengig av tidsintervall for skifting av bremsevæsken. 

https://www.bildelerekspert.co.no/blogg/teste-erstatte-bremsevaeske-406

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...