Gå til innhold
Terjen

Service Kodiaq


Anbefalte innlegg

Jeg har fått innkalling til service på  min Kodiaq 2018mod 190hk tdi. Hadde den inne for ett år siden på første servicen hvor de bytte olje, etc.  Slik jeg forstod det så skulle de denne gangen stort sett bytte kupefilter og sjekke dreneringen for takluken.  Dette skal de ha 2700 kr for.  Ett nytt kupefilter får jeg kjøpt for en drøy hundrelapp og det er gjort på 5min å bytte selv. Er det noen som vet om denne servicen er påkrevd for å opprettholde garantien ?  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Terjen skrev:

Jeg har fått innkalling til service på  min Kodiaq 2018mod 190hk tdi. Hadde den inne for ett år siden på første servicen hvor de bytte olje, etc.  Slik jeg forstod det så skulle de denne gangen stort sett bytte kupefilter og sjekke dreneringen for takluken.  Dette skal de ha 2700 kr for.  Ett nytt kupefilter får jeg kjøpt for en drøy hundrelapp og det er gjort på 5min å bytte selv. Er det noen som vet om denne servicen er påkrevd for å opprettholde garantien ?  

 

Hei,

Alt av service er vel krav for å opprettholde garanti. Men, det er valgfritt hvor du gjennomfører slikt.

Dette er vel en såkalt inspeksjonsservice, da er det endel andre punkter dem sjekker også. Litt usikker på hva det er da :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme bil med tilsvarende alder (kjøpt høst 2017). Ble innkalt til service ett år etter siste service. Inneholdt:

Inspeksjonsservice med utvidet inspeskjon
Kontroll vannslange takluke
Bremsevæskeskift
Skifte olje på Haldex kopling (har 4 x 4)

Kom på ca kr 5 300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått pris på 2833. Da er det bytting av pollenfilter og kontroll av drenslange fra takluke som er spesifisert som matnyttige ting som blir gjort.  Hadde det ikke vært for garantien så hadde jeg ihvertfall ikke brukt penger på dette til denne prisen. Det ligger seg i bunken av inspill som er med å danne totalintrykket av Møller bil.. ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...