Gå til innhold
Pål G.

Bakdør kan ikke åpnes


Anbefalte innlegg

Jeg har en Skoda Octavia 2007-modell (stasjonsvogn). Bakdøra lar seg ikke lengre åpne med knappen på døra, motoren for låsen reagerer ikke. 

Nå har jeg feilsøkt litt. Knappen er i orden, den  bryter og slutter ledningene som den skal, men jeg måler ikke utslag i lederne som kommer inn til låsen. 

Er det egen sikringskurs for denne låsen, eller har jeg ledningsbrudd? 

Noen tips til hvor beg bør søke videre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være et ledningsbrudd (som ikke er helt uvanlig), men det er vel oftere at det skjer med førerdøren som blir oftere åpnet/lukket. Men det er jo en årsak til at strøm/spenning ikke kommer frem til bakdøra, og det kan jo selvfølgelig være et ledningsbrudd ved førerdøra også som skal sende strømmen/spenningen fra sentrallåsen og ut til de andre dørene.

Siden det kun er en dør som har dette problemet, så er det vel mest sannsynlig at det er snakk om et ledningsbrudd eller noe annet som gjør at signalet ikke blir sendt frem til den ene dørlåsen. Forsøk å se om du kommer til ledningene der de kommer inn i bakdøra, har du ikke noe signal der, så mål på ledningene som går ut av førerdøra.

Men jeg har også lest at enkelte har problemer med et plastklips inne i dørlåsen, men da kan ikke døren åpnes i det hele tatt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

ser at dette er en gammel tråd men jeg legger til info alikevel:

Igrunnen bare å teste med midtknappen på nøkkel for å se om låsen får strøm.. Holde knappen en stund og se om du kan åpne da. hvis du kan det er det vel en fare for at selve bryteren på bakdøra er gåen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...