Gå til innhold
PrimoSkoda

Oppvarmet frontrute


Anbefalte innlegg

2 timer siden, PrimoSkoda skrev:

Hei! Hvor lang tid skal det ta det å ta å fjerne et tynt lag is fra frontruten ved -1 grad bare ved å sette på varme i frontruten? Det tar ca 5 min hos meg - synes det var overraskende lang tid.

Hei! 

Jeg har aldri tatt tiden på det. Men, 5 minutter høres nok noe lang tid. Alt kommer an på hvor tjukt laget er selvfølgelig.

Disse gangene jeg har "glemt" å sette på webasto, så starter jeg bil, setter på varmen på frontruten og skraper sidevinduer. Og da føler jeg frontruten er ålreit også.

Dette var på en Octavia 2018 modell. Ikke så mye erfaring med superben enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt oppvarmet frontrute på to forskjellige Skodaer, Superb 2016 og Octavia 2018, og disse var det merkbar forskjell med tanke på effekten.

Superb har folie i frontruten (det samme har Kodiaq), og den brukte merkbart mer tid enn Octavia som hadde varmetråder i frontvinduet.

Jeg har dessverre ikke dette på Superben jeg har nå, siden det var en bil som stod i utstillingen......

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har aldri tatt tid på dette selv, men synes selvsagt at det tok lengre tid enn jeg er komfortabel med når jeg er litt sent ute til jobb 😆

Vil tippe 3-5 min. 

Men ofte må jeg også skrape sidevinduer når dette er aktuelt, så da er bilen så og si klar front og bak når sidevinduer er tatt.

Endret av tronna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...