Gå til innhold
Vikingen81

Forbruk 190hk 4x4 aut


Anbefalte innlegg

Det er jo ikke ille! Det er jo faktisk veldig bra 😊👍 

Min viser ~0,9 men jeg målte den til 1,0... Og det synes jeg er fullstendig galskap. På 600km i høst, hvor ca 300km var langkjøring, lå den på ~0,8... 

Jeg er kjempefornøyd med bilen, men det forbruket ødelegger jo alt 😖

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre eller hva jeg skal be om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Vikingen81 skrev:

Det er jo ikke ille! Det er jo faktisk veldig bra 😊👍 

Min viser ~0,9 men jeg målte den til 1,0... Og det synes jeg er fullstendig galskap. På 600km i høst, hvor ca 300km var langkjøring, lå den på ~0,8... 

Jeg er kjempefornøyd med bilen, men det forbruket ødelegger jo alt 😖

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre eller hva jeg skal be om? 

Hei,

Har bilen gått langt? 

Alt kommer an på høyre foten :) Har en 2021 2.0TDI - 200hk. Og forbruket ligner på ditt...

min har gått under 1000km foreløpig, så regner med det stabiliserer seg litt etterhvert... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har gått ca 2500km...

Mener du forbruket vil gå ned etter hvert? 

Det er høyrefoten de referer til de som jobber på skoda også, men dette er min første nybil, og jeg er griseredd for den 😂 jeg kjører så pent som jeg aldri har gjort før, og enda penere ble det når jeg syntes forbruket var skyhøyt. Dette er jo forbruket til en stor amerikaner på 90tallet, ikke en splitter ny teknologibombe av europeisk ingeniørkunst?? 

Jeg hadde aldri forventet et så høyt forbruk og synes det ikke er i tråd med hva de opplyser av gj.snittlig forbruk på blandet kjøring.

Jeg kom fra en citrôen C4 1.6 liter med knappe 120hk, som aldri var over 0,6l/mil, uansett hvor mye jeg dytta inn i bilen av folk og bagasje. Kort eller lang tur... 

Så jeg ble litt lang i gjeipen når jeg oppdaget forbruket på nybilen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Vikingen81 skrev:

Den har gått ca 2500km...

Mener du forbruket vil gå ned etter hvert? 

Det er høyrefoten de referer til de som jobber på skoda også, men dette er min første nybil, og jeg er griseredd for den 😂 jeg kjører så pent som jeg aldri har gjort før, og enda penere ble det når jeg syntes forbruket var skyhøyt. Dette er jo forbruket til en stor amerikaner på 90tallet, ikke en splitter ny teknologibombe av europeisk ingeniørkunst?? 

Jeg hadde aldri forventet et så høyt forbruk og synes det ikke er i tråd med hva de opplyser av gj.snittlig forbruk på blandet kjøring.

Jeg kom fra en citrôen C4 1.6 liter med knappe 120hk, som aldri var over 0,6l/mil, uansett hvor mye jeg dytta inn i bilen av folk og bagasje. Kort eller lang tur... 

Så jeg ble litt lang i gjeipen når jeg oppdaget forbruket på nybilen... 

Skjønner at du syntes forbruket her høyt :)

Jeg har Superb forresten, så er noe forskjell på bilene. Jeg forventer at mitt forbruk går noe ned når jeg får 3-4000km på den.

Kodiaqen er jo noe større og mer klumpete enn superben.

usikker på hva slags veier du kjører på? omdrt er mye motorvei, så har du feks en naturlig forklaring der. Landevei og 80-sone så er forbrukt betraktelig mindre. Men, om bilen bruker 0.81 på mila, eller 0.60. Så utgjør det 3-4000,- ekstra i året med diesel til 14,50,- pr liter.

og så god som den 200hk motoren er, så gjør det meg ingenting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Vikingen81 skrev:

Den har gått ca 2500km...

Mener du forbruket vil gå ned etter hvert? 

Det er høyrefoten de referer til de som jobber på skoda også, men dette er min første nybil, og jeg er griseredd for den 😂 jeg kjører så pent som jeg aldri har gjort før, og enda penere ble det når jeg syntes forbruket var skyhøyt. Dette er jo forbruket til en stor amerikaner på 90tallet, ikke en splitter ny teknologibombe av europeisk ingeniørkunst?? 

Jeg hadde aldri forventet et så høyt forbruk og synes det ikke er i tråd med hva de opplyser av gj.snittlig forbruk på blandet kjøring.

Jeg kom fra en citrôen C4 1.6 liter med knappe 120hk, som aldri var over 0,6l/mil, uansett hvor mye jeg dytta inn i bilen av folk og bagasje. Kort eller lang tur... 

Så jeg ble litt lang i gjeipen når jeg oppdaget forbruket på nybilen... 

 

1 time siden, Marius skrev:

Hei,

Har bilen gått langt? 

Alt kommer an på høyre foten :) Har en 2021 2.0TDI - 200hk. Og forbruket ligner på ditt...

min har gått under 1000km foreløpig, så regner med det stabiliserer seg litt etterhvert... :)

Under 0,6 med eller uten skiboks, på motorvei eller i fritt fall, anser jeg nærmest som en utopi. Jeg tror jeg må få sjekket enten bilen eller meg selv, for det må jo være noe alvorlig feil på en av oss... 

Ja, jeg er nærmest forelsket i bilen min. Det kiler litt i magen når jeg runder hjørnet og ser den står parkert, og jeg bruker enhver liten unnskyldning for å ut å gjøre ærend. Jeg har aldri parkert så langt unna inngangen til kjøpesentrene, bare for å få stå alene, så det har jo blitt litt ekstra skritt på aktivitetsmåleren også. 

Men det har blitt et elsk/hat forhold. Jeg hører at lommeboka får astmaanfall hver gang jeg starter bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2021 den 20.12, Vikingen81 skrev:

Noen med denne 2020mod som kan si noe om forbruk? 

Jeg har 190 HK 4x4 bensin. Jeg har et snitt på 7,5 langtids. Fra start i dag har jeg 6,4. 

Den suger bensin på motorveien med 110 km/t grense. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Vikingen81 skrev:

hinsides dyrt 😳

Ja. Når det er sagt så kjørte jeg fra Rendalen til Hamar med to stopp på 0,59. Da kjøre jeg normalt forsiktig bevisst for å se hvor lavt jeg klarte. Bilen har en eco-knapp som jeg brukte på turen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...