Gå til innhold
Fyfabian

Dasbordord krever passasjer for å fungere..


Anbefalte innlegg

Hei..

Siden det var -18°C ute, valgte jeg på Fredag å vaske bil inne på jobb, etterfulgt av å la den stå inne i oppvarmet lager over helgen. 

 

Når jeg skulle hente ut bilen nå, så fungerte ikke dashbordbelysningen, ingen symboler i dashen med unntak av hvilken belysning som er aktiv virker. Turteller og speedometer er også dø.

Men.. og dette er litt "morsomt" om noen sitter i passasjersetet.. DA virker alt som det skal.. når trykk-sensoren for setebeltebruk i passasjersetet registrerer vekt, fungerer alt som det skal. Med andre ord, trenger jeg enten en venn med god tid, eller et råd på hvordan dette fikses? Noen som kjenner til dette fra før? Vurderer å trekke ut strømmen til sensoren.. men det hjelper vell ingenting.. må jo evt tyvkoble sensorkabelen..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fyfabian skrev:

Hei..

Siden det var -18°C ute, valgte jeg på Fredag å vaske bil inne på jobb, etterfulgt av å la den stå inne i oppvarmet lager over helgen. 

 

Når jeg skulle hente ut bilen nå, så fungerte ikke dashbordbelysningen, ingen symboler i dashen med unntak av hvilken belysning som er aktiv virker. Turteller og speedometer er også dø.

Men.. og dette er litt "morsomt" om noen sitter i passasjersetet.. DA virker alt som det skal.. når trykk-sensoren for setebeltebruk i passasjersetet registrerer vekt, fungerer alt som det skal. Med andre ord, trenger jeg enten en venn med god tid, eller et råd på hvordan dette fikses? Noen som kjenner til dette fra før? Vurderer å trekke ut strømmen til sensoren.. men det hjelper vell ingenting.. må jo evt tyvkoble sensorkabelen..

 

 

Hei!

Dette var et veldig merksnodig problem..... :) 
Men, jeg vil anta at det ligger èn kabel under/inni passasjersete ditt, som det er brudd på?
Ikke det at jeg skjønner hvorfor det skal ligge en kabel der......
Men, jeg tror jeg ville begynt å undersøke overalt rundt og under passasjersete altså :D 

Normalt sett så har Skoda blitt veldig bra biler, ihvertfall ifølge statistikk, på antall feil på biler osv iforhold til andre merker ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marius skrev:

Hei!

Dette var et veldig merksnodig problem..... :) 
Men, jeg vil anta at det ligger èn kabel under/inni passasjersete ditt, som det er brudd på?
Ikke det at jeg skjønner hvorfor det skal ligge en kabel der......
Men, jeg tror jeg ville begynt å undersøke overalt rundt og under passasjersete altså :D 

Normalt sett så har Skoda blitt veldig bra biler, ihvertfall ifølge statistikk, på antall feil på biler osv iforhold til andre merker ;) 

Hei, jada. Er overall ganske så fornøyd med skoda.. men, humøret toppet seg litt på den videoen 😅 

Det har vært en rekke el-feil på bilen siden jeg kjøpte den brukt av forrige eier. Han opplyste om noe, og noe er reparert. Men dukker stadig opp nye feil. Men alt kan feilsøkes enkelt og eller enkelt repareres. Denne har jeg klødd meg mye i huet av, og mangler en del hår i det området nå 😛

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...