Gå til innhold
Larsen

Superb 2016, 1,4TSI 4x4 sjekk før garanti går ut (feb '21)


Anbefalte innlegg

Skal ha superb'en på service/inspeksjon igjen nå (75.000km), og har fått beskjed om at olje og filter burde byttes igjen (ca 1 år /15.000km siden sist) +

bremsevæske skal byttes. I den forbindelse har jeg tenkt å få møller til å ta en ekstra sjekk for å se etter feil som evt. bør fikses før garanti går ut i februar.

 

Eneste jeg har opplevd med bilen som jeg ønsker at de sjekker er en vibrasjon jeg merker ganske ofte når jeg kjører. Dukker som regel opp når jeg ligger stabilt i samme

hastighet 70-80 km, 5/6 gir og rundt 1800 omdreininger. så fort jeg gir litt gass så forsvinner "problemet". Når jeg nevnte denne feilen for møller forrige uke, så mente de at

det ikke lå noe info om dette problemet i databasen deres. Forhandler hvor bilen ble kjøpt ny av forrige eier mener dette kan være en vekt skive med gummi legering som slipper,

denne sitter mellom mellomaksling og bakdiff. (mulig dette kun gir vibrering på 4WD utgavene). Noen som vet noe mer om dette?  Skal jeg evt. kontakte Skoda Norge direkte og spørre litt rundt dette før jeg leverer bilen til møller? 

 

Noen andre ting jeg burde få sjekket opp som har vært garanti feil på disse bilene?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har ikke superb men tenker kanskje en naf garantiutløpstest er smart? Gjorde dette selv på min audi og fikk utbedret feil på nesten 40 000,-. Vet ikke hvor mye disse merkeverkstedene leter etter mulige svakheter når garantien er nesten utløpt. Er vel bare å ta på seg ekstra arbeid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...