Gå til innhold
Elviz

Adaptivt understell - erfaringer fra de som har prøvd


Anbefalte innlegg

Hei

 

Er i tvil om jeg skal bestille DCC på min nye Kodiaq Style. Ønsker gjerne dine erfaringer. Hva du mener er positivt og hva den gir av forskjell.

200 TDI 4x4.

 

Endret av Elviz
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Elviz skrev:

Hei

 

Er i tvil om jeg skal bestille DCC på min nye Kodiaq Style. Ønsker gjerne dine erfaringer. Hva du mener er positivt og hva den gir av forskjell.

200 TDI 4x4.

 

Har aldri kjørt en skoda uten dcc. 

Men, jeg har hatt 2 skodaer. 1 octavia og 1 superb. Begge med dcc. Og.. det er fantastisk.

Du kan justere fastheten på dempere. Til enhver situasjon :)

jeg ville prøvekjørt en kodiaq uten og en med dcc. For å se om det spiller noen rolle for deg.

Jeg kommer ikke til å kjøpe bil igjen uten adaptivt understell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg kan ikke si jeg merket forskjell på de relativt korte turene hvor jeg prøvde begge.

Selgeren sa at det ikke var så nødvendig på Kodiaq som på de lavere bilene.

Jeg endte med å kjøpe uten, da jeg ikke følte noe særlig stor endring, og at det vil komplisere en bil jeg har tenkt å eie utover garantitid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/25/2021 at 8:57 AM, BensinOctavia said:

Bare av ren nysgjerrighet. Hva er prisen på bytte av slike dempere når de ryker engang? Ser for meg i 10 000,- klassen? 

Vet at disse er dyrere enn ordinære støtdempere, siden du har elektronisk regulering på disse.

Likevel er den nok en god del billigere enn å skifte luftfjærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 8.2.2021 den 13.37, Elviz skrev:

Ønsker gjerne dine erfaringer.

Jeg hadde DCC på min Superb. Dette syntes jeg var herlig å ha.

Jeg brukte Komfort på motorveien og ofte i bykjøring. På motorveien cruiser jeg bare bortover og de aller fleste ujevnheter blir borte. Ingen harde kanter ved broer f.eks. I byen ble også kanter borte. Det er mye asfaltlapper og brostein som dempes betraktelig i Komfort.

Sport brukte jeg på veldig svingete veier. Fjæringene ble betraktelig stivere. Jeg har prøvd Komfort på slike svinger, og det duvet som en båt på sjøen. Artig at det har en så god effekt.

Normal mode er nok likevel den som blir oftest brukt på helt normal kjøring på vanlig vei.

ECO har jeg bare prøvd, men vet egentlig ikke helt hvordan den virker.

Nå har jeg Kodiaq uten, fordi at det ble for dyrt for firmabil å bestille med.

Endret av Espen
Glemte en opplysning.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Espen said:

ECO har jeg bare prøvd, men vet egentlig ikke helt hvordan den virker.

Har forsøkt å kjøre med ECO, og så vidt jeg har skjønt så er dette for å spare miljøet.

Girkassa kobler blant annet ut når du slipper gassen slik at du ikke har belastning på motoren når du f.eks kjører i bakker. Utover det er det vel ikke noe mer spesielt med den kjøremodusen.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...