Gå til innhold
KEA

Fjernlys virker ikke Octavia 2003


Anbefalte innlegg

For at fjernlys skal virke når lyshendel trykkes fremover må lysbryter først vrides to hakk til høyre. Upraktisk og farlig da bryter vrides via lys AV og det blir mørkt et kort øyeblikk. Noen tips om hvor starte feilsøking? 🤓🤓 KEA

Endret av KEA
Incomplete info.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/8/2021 at 7:20 PM, KEA said:

For at fjernlys skal virke når lyshendel trykkes fremover må lysbryter først vrides to hakk til høyre. Upraktisk og farlig da bryter vrides via lys AV og det blir mørkt et kort øyeblikk. Noen tips om hvor starte feilsøking? 🤓🤓 KEA

Dette høres jo ikke direkte ut som en feil, da langlysene kun fungerer i kjøreposisjon på lysbryteren.

Vis ikke så får du bare en flashefunksjon på langlysbryteren. Eller har jeg missforstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Howdy Biturbo. Takk for svar. Jeg har vedlagt foto som viser hvor lysbryter må stå for at fjernlys skal virke. Problemet er at det er parklys når fjernlys ikke benyttes, og da blir det stusselig med lys i mørket.  Mvh KEA

F9E75774-EB24-4DFE-95C7-907DB8925292.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, KEA said:

Howdy Biturbo. Takk for svar. Jeg har vedlagt foto som viser hvor lysbryter må stå for at fjernlys skal virke. Problemet er at det er parklys når fjernlys ikke benyttes, og da blir det stusselig med lys i mørket.  Mvh KEA

F9E75774-EB24-4DFE-95C7-907DB8925292.jpeg

Riktig, dette er kjørelysposisjon. Denne skal riktignok egentlig brukes hele tiden når du kjører bilen. 

Står bryteren i posison "0" er det kun kjørelysene som er på, og du vil ikke klare å tenne fjernlysene permanent under kjøring. Sånn er det på alle biler, fjernlysene reguleres med langlysbryteren. Den samme bryteren som er til blinklyset. 

Vis ikke, så får du bare en flashefunksjon på bryteren, og ingen funksjon når du tar bryteren andre veien for å tenne fjernlysene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Det virker som parklys og nærlys kobling er kryssbyttet på et vis, siden vi bare får parklys når bryter er som vist på bildet (nærlysposisjon). Dette må vi finne ut av. 👍🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, KEA said:

Hei igjen. Det virker som parklys og nærlys kobling er kryssbyttet på et vis, siden vi bare får parklys når bryter er som vist på bildet (nærlysposisjon). Dette må vi finne ut av. 👍🤓

Skjønner.

Har du sjekket sikringene i bilen og sett at disse er hele?

Vis ikke kan det være et rele som har sluttet å fungere. Har samme problemet på en annen bil jeg har, men det er ikke en skoda🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...