Gå til innhold
TheaMF

Førerassistentsystem defekt (Skoda Yeti)


Anbefalte innlegg

Hei! 

Dette gjelder en Skoda Yeti, 2011-modell. 

På rattet vil ikke styringsknappen, til å gå opp eller ned på hovedmenyen, funke for å sjekke oljetemp, kjørelengde osv. Den funker kun når en skal sjekke telefon (først trykke på telefonknappen på venstre side på rattet), gå igjennom anropslister og for å ringe opp noen. Når jeg forsøker å resette cruise control - knappen, får jeg feilmelding "tast for førerassistentsystem er defekt". Kan dette også ha med at knappen for å gå opp eller ned på hovedmenyen, ikke funker? Legger ved bilder, et fra nettet med hvilken knapp jeg mener som ikke funker på hovedmenyen, og feilmeldingen som dukker opp når jeg trykker resett på cruise control. Hvilke deler må byttes, hvor kan jeg evt finne disse? 

20210208_132022.jpg

3004482492Vy1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/8/2021 at 8:58 PM, TheaMF said:

Hei! 

Dette gjelder en Skoda Yeti, 2011-modell. 

På rattet vil ikke styringsknappen, til å gå opp eller ned på hovedmenyen, funke for å sjekke oljetemp, kjørelengde osv. Den funker kun når en skal sjekke telefon (først trykke på telefonknappen på venstre side på rattet), gå igjennom anropslister og for å ringe opp noen. Når jeg forsøker å resette cruise control - knappen, får jeg feilmelding "tast for førerassistentsystem er defekt". Kan dette også ha med at knappen for å gå opp eller ned på hovedmenyen, ikke funker? Legger ved bilder, et fra nettet med hvilken knapp jeg mener som ikke funker på hovedmenyen, og feilmeldingen som dukker opp når jeg trykker resett på cruise control. Hvilke deler må byttes, hvor kan jeg evt finne disse? 

20210208_132022.jpg

3004482492Vy1.jpg

Hei!

Nå er jeg ikke helt sikker på om dette henger sammen (selv om det mest sannsynlig gjør det). Jeg mener du kan få løse knapper til disse, også ny fra forhandler. Mener de leveres i sett, altså at du får knappene på begge sidene.

Du har jo lagt med et bilde fra Østfold bildemontering, så disse kan sikkert skaffes her også, men da vil de nok sikkert ikke selge deg bare knappene, men heller hele rattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...