Gå til innhold
Sindre Sandvik

EGR-ventil - Hvilket merke?


Anbefalte innlegg

Skifte av EGR-ventilen er som kjent ganske kostbart, og ventilen i seg selv koster en del. Jeg fikk tilbud i fra Mekonomen i dag, og fikk bekreftet på deres nettside at delen i seg selv koster hele kr 5431!

Jeg finner flere alternativer med mye hyggeligere priser på bl.a. Eurodel.no og autodeler.co.no  Prisene her varierer i fra ca 1500-4500.

Vil den til ca 1500 gjøre jobben?
RIDEX EGR-ventilmed tetning, med EGR-kjøler, elektrisk
Varenr: 1145E0077

https://m.autodeler.co.no/ridex/8101016

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for svar! 
Garantien ble en avgjørende faktor her ja.

Mekomonen kom best ut i pris. 6tm arbeid + ventil. Jeg meldte meg inn i kundeklubben og fikk 25% rabatt på ventil + tilbehør.  Jeg skrur ikke selv nei, men etter litt googling fikk jeg fort mistanke hva som var feilen. Jeg las også en artikkel om at verkstedene tar mellom 15-25000 for jobben avhengig av hvilket verksted og hvilket bilmerke, så jeg fryktet det verste. 
Jeg var inne til EA189-kontroll august 2017. Hvis ventilen hadde røket innen aug 2019 hadde det gått på garantien, så sånn kan det gå,hehe. Men det ser ut til at jeg kommer unna det med ca 12000. Bilen skal selges til høsten, så da er det greit at alt er på stell. Så takk igjen for tips om garanti. 👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...